توقیف یک کشتی باری روسی در ترکیه

کدخبر: ۵۰۵۹۲۵
اقتصادنیوز: سفیر اوکراین در ترکیه اعلام کرد که آنکارا یک کشتی باری روسیه را توقیف کرده است.
توقیف یک کشتی باری روسی در ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری رویترز، سفیر اوکراین در ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر اوکراین در این باره گفت که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است که به ادعای وی حامل غلات اوکراین بوده است.

به گزارش رویترز، «واسیل بودنار» (Vasyl Bodnar) سفیر ترکیه در تلویزیون ملی اوکراین گفت: ما همکاری کاملی داریم. کشتی در حال حاضر در ورودی بندر ایستاده و توسط مقامات گمرک ترکیه توقیف شده است.

این در حالیست که تا کنون مقامات روسیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری ترکیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.

روسیه نیز پیش تر اعلام کرده که حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.

مسکو تأکیدکرده است که اوکراین مسیر عبور کشتی ها را مین گذاری کرده است.

گفتنی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با لیز تراس ادعا کرده بود غلاتی را که اوکراین مدعی است از سوی روسیه به سرقت رفته است را آزمایش خواهد کرد!

‌روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید