شلیک 60 گلوله به یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا/ ماجرا چه بود؟

کدخبر: ۵۰۶۰۵۲
یک کنترل ساده مأموران پلیس در ایالت اوهایو به مرگ یک جوان سیاهپوست انجامید. بر بدن این جوان که در جریان تعقیب مأموران پلیس کشته شد، ۶۰ اثر گلوله دیده می‌شود. این رویداد اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته است.
شلیک 60 گلوله به یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا/ ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پلیس شهر آکرون واقع در ایالت اوهایو در آمریکا یکشنبه چندین ویدیو منتشر کرده که تاریخ ضبط آن‌ها به روز ۲۷ ژوئن، تاریخ انجام عملیات مربوطه برمی‌گردد.

مأموران پلیس دست به تعقیب یک جوان سیاهپوست ۲۵ ساله به نام جیلند والکر می‌زنند. در لحظه‌ای که او خودروی خود را ترک می‌کند تا با پای پیاده از چنگ پلیس بگریزد، مأموران ده‌ها بار به سمت او تیراندازی می‌کنند.

طبق اعلام پلیس بر بدن این جوان ۶۰ اثر گلوله به چشم می‌خورد. البته مشخص نیست که مجموعا چند گلوله به بدن او اصابت کرده، چون ممکن است گلوله به بدن او اصابت کرده و در جایی دیگر از بدن او خارج شده باشد.

شهر آکرون در روز انتشار این ویدیوها شاهد اعتراضات گسترده بود. دن هوریگن، شهردار اکرون شهروندان را فراخواند تا آرامش خود را حفظ کنند.

او در نشستی خبری تصاویر ویدیویی از این رویداد را که از طریق دوربین‌های متصل به بدن مأموران پلیس ضبط شده بود، "دلخراش" خواند و گفت، "تحمل آن بسیار دشوار است".

بنا بر گزارش پلیس مأموران قصد داشت این جوان سیاهپوست را به خاطر یک تخلف رانندگی به ایست وادارند. پلیس گفته که او در واکنش یک گلوله به سمت مأموران شلیک کرده و در لحظه‌ای که قصد داشته با پای پیاده به فرار خود ادامه بدهد، یک ماسک اسکی‌سواری به صورت داشته است.

مأموران پلیس نخست کوشیدند با تپانچه برقی جلوی فرار او را بگیرند و در نهایت دست به تیراندازی زدند.

بنا بر اظهارات استفن مایلت، رئیس پلیس آکرون، هشت مامور در این عملیات "مستقیما" مشارکت داشته‌اند. جیلند والکر در هنگام گریز با پای پیاده مسلح نبوده و مآموران یک سلاح در خودروی او پیدا کرده‌اند.

او افزود که این جوان سیاهپوست به بیمارستان منتقل شده، اما بر اثر شدت جراحات جان سپرده است. رئیس پلیس آکرون اذعان داشت: «یک کنترل ساده مربوط به تخلفات رانندگی که احتمالا تنها با یک هشدار یک برگه جریمه همراه می‌بود، به یک تعقیب سخت بدل شد.»

در سال‌های گذشته موارد گوناگونی از این دست سبب شده تا پلیس آمریکا با عملکرد خود خبرساز شود. جنجالی‌ترین مورد به مرگ جورج فلوید برمی‌گردد .

او در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی بر اثر رفتار خشونت‌آمیز مأموران پلیس در مینیاپولیس کشته شد. یک مأمور سفیدپوست با زانوی خود آنقدر بر گردن این مرد سیاهپوست فشار آورد که او از هوش رفت و سرانجام جان سپرد. این رویداد در سراسر آمریکا اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی را به دنبال داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید