دیدار نخست‌وزیر ایتالیا و اردوغان / قدردانی دراگی از ترکیه

کدخبر: ۵۰۶۴۶۱
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر ایتالیا در دیدار با رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با کریدور غلات در دریای سیاه گفت: مایلم قدردانی خود را از تلاش‌ های میانجی‌ گرایانه ترکیه ابراز کنم.
دیدار نخست‌وزیر ایتالیا و اردوغان / قدردانی دراگی از ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور ترکیه امروز در دیدار با نخست وزیر ایتالیا در سخنانی اعلام کرد: یونان اکنون برای رُم نیز خطر آفرین شده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی پیرامون ایجاد کریدور غلات در دریای سیاه گفت: ظرف یک هفته یا ۱۰ روز مذاکرات خود را تشدید خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با «ماریا دراگی» نخست وزیر ایتالیا در آنکارا ادامه داد: یونان اکنون شروع به ایجاد خطر برای ایتالیا نیز کرده است. در این روند عقب راندن، مهاجران غیرقانونی سعی می‌ کنند به ایتالیا پناه ببرند.

رجب طیب اردوغان در سخنان خود اضافه کرد: در خصوص سامانه دفاع هوایی SAMP-T تمایل داریم آن را به مرحله امضاء برسانیم؛ زیرا این موضوع برای سیستم دفاعی ما حائز اهمیت زیادی است.

وی در این دیدار ادعا کرد:تحولات منطقه ما یکبار دیگر اهمیت همه‌ جانبه ترکیه برای اتحادیه اروپا را ثابت کرد.

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز در این دیدار در ارتباط با کریدور غلات در دریای سیاه گفت: مایلم قدردانی خود را از تلاش‌ های میانجی‌ گرایانه ترکیه ابراز کنم.

گفتنی است که ساعاتی پیش، نخست وزیر ایتالیا پس از ورود به آنکارا مورد استقبال رسمی اردوغان قرار گرفت.

ماریو دراگی، نخست‌ وزیر ایتالیا با استقبال رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه وارد مجتمع ریاست جمهوری «بش‌ تپه» در آنکارا شد.

در پی این مراسم، اردوغان و دراگی دیدار دو جانبه‌ ای را نیز انجام دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید