عقب‌نشینی روسیه از جنوب اوکراین؟

کدخبر: ۵۰۷۲۲۱
سفیر روسیه در لندن درباره احتمال عقب‌نشینی روسیه از جنوب اوکراین توضیح داد.
عقب‌نشینی روسیه از جنوب اوکراین؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، به نقل از رویترز، سفیر روسیه در لندن عقب نشینی روسیه از هرگونه اراضی ساحل جنوبی اوکراین را غیر وارد دانست.

بر اساس این گزارش، آندره کلین سفیر روسیه در لندن گفت: خروج روسیه از هرگونه اراضی در ساحل جنوبی اوکراین بعید است.

وی همچنین افزود: کی یف دیر یا زود باید بین توافق صلح با ما یا حرکت به سمت خراب و ویرانی انتخاب نماید.

کلین پیشتر هم گفته بود که اقدام انگلیس در مصادره دارایی های بلوکه شده روسیه نزد خود به اعتماد به لندن به عنوان یک پایتخت مالی بزرگ لطمه خواهد زد.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس مصادره دارایی های بلوکه شده روسیه نزد این کشور در چارچوب تحریم ها علیه مسکو را خواستار شده بود.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس از جمله حامیان اصلی دولت اوکراین است و برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، تحریم‌های مختلفی علیه روسیه اعمال کرده است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم کمک‌های همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید