خیز یک سیاستمدار زن برای به دست آوردن کرسی نخست‌وزیری بریتانیا

کدخبر: ۵۰۷۳۹۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه انگلیس با اعلام نامزدی خود برای ریاست حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلیس، وعده داد از همان روز اول شروع به کار، مالیات‌ها را کاهش می‌دهد.
خیز یک سیاستمدار زن برای به دست آوردن کرسی نخست‌وزیری بریتانیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس، بعد از ۹ سیاستمدار ارشد حزب محافظه‌کار که برای تصدی ریاست این حزب و سپس جایگاه نخست‌وزیری انگلیس نامزد شدند، وزیر خارجه انگلیس نیز به این رقابت‌ها وارد شد.

«لیز تراس» وزیر خارجه دولت مستعفی «بوریس جانسون»، بامداد دوشنبه اعلام کرد که نامزد ریاست بر حزب محافظه‌کار و به‌تبع آن نخست‌وزیری انگلیس شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «بی‌بی‌سی»، تراس وعده داد اگر به سمت نخست‌وزیری انگلیس برگزیده شود، از همان روز اول مالیت‌ها را کاهش می‌دهد و با رقبای خود همکاری می‌کند تا افزایش قیمت بیمه همگانی را معکوس و نرخ کسب‌وکار را اصلاح کند.

وی در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» گفت: «به عنوان یک محافظه‌کار در انتخابات مبارزه خواهم کرد و به عنوان یک محافظه‌کار حکومت خواهم کرد. اقدامات فوری برای کمک به مردم برای مقابله با هزینه‌های زندگی انجام خواهم داد».

تراس دهمین سیاستمدار حزب محافظه‌کار است که آمادگی خود برای رقابت در انتخابات را اعلام کرده است. نام دیگر نامزدها بدین شرح است: «کیمی بادنوک، وزیر سابق برابری. سوئلا براورمن، دادستان کل. جرمی هانت، وزیر سابق بهداشت. ساجد جاوید، وزیر سابق بهداشت. پنی موردانت، وزیر تجارت. گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل. ریشی سوناک، رئیس سابقه خزانه. تام توگندات، رئیس کمیته منتخب امور خارجه. ندیم زهاوی، رئیس فعلی خزانه».

پیش از این، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده بود قصد دارد بر روی شغل خود تمرکز کند و در رقابت بر سر نخست‌وزیری شرکت نمی‌کند.

 بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید