رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان:

محمد بن سلمان یک روان پریش است /او تا مرا مُرده نبیند، آرام نمی گیرد /عاطفه نمی‌فهمد

کدخبر: ۵۰۷۷۰۱
مقام ارشد اطلاعاتی اسبق عربستان در مصاحبه‌ای گفت: محمد بن سلمان روان پریش بدون همدلی است، که عاطفه نمی فهمد و هرگز از تجربیات خود درس نگرفته است. و ما شاهد قساوت‌ها و جنایات این قاتل بوده‌ایم.
محمد بن سلمان یک روان پریش است /او تا مرا مُرده نبیند، آرام نمی گیرد /عاطفه نمی‌فهمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سعد الجبری، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس که پنج روز قبل از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض انجام شد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را یک "روانپریش" خواند و او را تهدیدی برای کل جهان دانست.

سعد الجبری در این مصاحبه که یکشنبه پخش شد، هشدار داد که محمد بن سلمان، که با مخفف انگلیسی "ام.بی.اس" نیز شناخته می‌شود، یک "قاتل" برخوردار از "منابع نامحدود" است.

الجبری به سی‌بی‌اس نیوز گفت: "من اینجا هستم تا زنگ خطر را در خصوص یک روان‌پریش، یک قاتل، برخوردار از منابع نامحدود در خاورمیانه به صدا درآورم؛ کسی که تهدیدی برای مردمش، آمریکایی‌ها و کره زمین است."

او اظهار کرد: " او یک روان پریش بدون همدلی است، که عاطفه نمی فهمد و هرگز از تجربیات خود درس نگرفته است. و ما شاهد قساوت‌ها و جنایات این قاتل بوده‌ایم."

الجبری برای مدتی طولانی به عنوان مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان که در ژوئن ۲۰۱۷ از سمت ولیعهدی برکنار شد و محمد بن سلمان جانشینش شد، کار می کرد. الجبری در سال ۲۰۱۷ از عربستان سعودی به کانادا گریخت.

در سال ۲۰۲۰، الجبری از محمد بن سلمان در دادگاهی در واشنگتن دی.سی شکایت کرده و مدعی شد که این شاهزاده در سال ۲۰۱۸ - دو هفته پس از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول - یک جوخه ضربت را برای کشتن او به تورنتو فرستاده است.

الجبری به سی.بی.اس نیوز گفت، انتظار دارد روزی توسط محمد بن سلمان کشته شود؛ زیرا به اطلاعاتی حساس در مورد دولت و خانواده سلطنتی عربستان دسترسی دارد.

وی اظهار کرد: "این مرد تا زمانی که مرا مرده نبیند آرام نخواهد گرفت."

این اظهارات چند روز قبل از سفر بایدن به شهر جده عربستان بیان شده است. کاخ سفید ماه گذشته میلادی اعلام کرد که انتظار می‌رود بایدن در جریان این سفر با ولیعهد عربستان دیدار کرده تا با او در مورد "مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی" گفتگو کند.

بایدن اخیرا در مقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست که چند روز پیش منتشر شد، از دیدارش با محمد بن سلمان که به گفته مقامات سازمان اطلاعات آمریکا، مسئول صدور دستور قتل خاشقجی بوده، دفاع کرد.

الجبری در مصاحبه خود درباره این سفر بایدن اظهار نظری نکرد. کاخ سفید نیز به درخواست نشریه اینسایدر برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید