بایدن:

چین یک مشکل واقعی است!

کدخبر: ۵۰۷۹۴۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با رئیس‌جمهور مکزیک گفت که چین یک «مشکل واقعی» است.
چین یک مشکل واقعی است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با همتای خود از مکزیک از چین به عنوان یک «مشکل واقعی» برای کشورش یاد کرد.

به گزارش منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، علی‌رغم این در گفت‌وگو با «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» همتای مکزیکی خود گفت این آمریکا است که کارخانه جهان است نه چین.

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که هنوز تصمیم خود را در مورد موضوع تعرفه بر کالاهای چینی نگرفته است، زیرا کاخ سفید همچنان بر سر این موضوع اختلاف نظر دارد.

 

علی‌رغم تعرفه‌های طولانی‌ مدتی که در جنگ تجاری واشنگتن علیه این کشور اعمال شد چین توانست مازاد تجاری سه میلیارد دلاری با آمریکا داشته باشد و صادارات  این کشور به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. در حالیکه واردات از آمریکا در سقف ۱.۶ میلیارد دلار باقی ماند.

چندی قبل نیز وبگاه  «هیل»  در یادداشتی نوشت، با تضعیف مواضع آمریکا در غرب آسیا، چین در حال گشودن باب‌های جدیدی از روابط با کشورهای این منطقه راهبردی است.

در  بخشی از این یادداشت آمده است، وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً در گزارشی ادعای چین درباره حق حاکمیت بر بخش‌هایی از دریای جنوبی چین را رد کرد. این گزارش اولین مورد در نوع خود ظرف چند سال گذشته بوده و بر نگرانی واشنگتن از قدرت چین در شرق آسیا دلالت دارد.

هیل نوشت، در همان روز که این گزارش منتشر شد، پکن در راستای تداوم تلاش برای پر کردن خلأ ایجاد شده توسط آمریکا در غرب آسیا، سوریه را به پروژه بزرگ تجاری «کمربند و جاده» اضافه کرد. از سوی دیگر چین و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای مشترک بر همکاری راهبردی در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید