وقوع انفجار در ۲ دفتر رسانه‌ای در یونان+ جزئیات

کدخبر: ۵۰۸۱۱۳
​اقتصادنیوز: ۲ دفتر رسانه‌ ای در یونان در نخستین ساعات بامداد امروز دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
وقوع انفجار در ۲ دفتر رسانه‌ای در یونان+ جزئیات

به گزرش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از شبکه تلویزیونی یورونیوز، انفجار بمب در ۲ دفتر رسانه‌ ای مستقر در شهر آتن پایتخت کشور یونان منجر به وقوع یک آتش سوزی گسترده و وارد آمدن خسارات مالی زیادی شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، این حادثه در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه در ایستگاه رادیویی Real FM و شبکه خبری Real News روی داد.

در بیانیۀ این گروه رسانه‌ ای در این خصوص آمده است که به محض وقوع حادثه، کارکنان از محل تخلیه شده‌اند؛ با این وجود برخی از افراد حاضر در محل به مشکلات تنفسی دچار مشکل شده و به بیمارستان منتقل شدند.

تحقیقات پلیس برای کشف علت حادثه و شناسایی عامل یا عاملان آن ادامه دارد.

گزارش های اولیه پلیس در این ارتباط حاکی از آن است که بقایای ۳ کپسول گاز در نزدیکی محل حادثه پیدا شده و مالک گروه رسانه‌ای Real معتقد است که این حادثه، عمدی بوده است.

«نیکوس چاتزینیکولائو» در پیامی توییتری نوشت که «آنها» با انفجار این دفاتر، سعی می‌ کنند که کار ما را تعطیل کنند.

«کیریاکاس میتسوتاکیس» نخست‌ وزیر یونان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد که «دولت هر کاری انجام خواهد داد تا عاملان این حادثه را به دست عدالت بسپارد».

وی در این باره ادعا کرد: هر گونه تلاش برای هدف قرار دادن خبرنگاران باید محکوم شود.

به گزارش یورو نیوز، طی ماه های اخیر حمله به اصحاب رسانه در یونان بارها تکرار شده و تحقیقات برای یافتن سرنخی از این حملات نیز به جایی نرسیده است.

در ماه فوریه، دو وسیلۀ آتش‌ زا مقابل خانه‌ های یک خبرنگار و یک افسر پلیس در شهر آتن منفجر شد؛ آن حادثه نیز گرچه خسارات مادی در پی داشت اما تلفات جانی نداشت.

در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی نیز یک خبرنگار تحقیقی به نام جیورجوس کارایواز، مقابل خانه‌ اش در اثر حمله کشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید