دبیرکل حزب الله: مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» را نابود کرد

کدخبر: ۵۰۸۱۳۹
اقتصادنیوز: سید حسن نصرالله گفت: یکی از دستاوردهای مقاومت در جنگ سال ۲۰۰۶ نابود کردن پروژه خاورمیانه جدید آمریکا بود.
دبیرکل حزب الله: مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» را نابود کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره آخرین تحولات سیاسی سخنرانی کرد.

 

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، سخنرانی خود را به آخرین تحولات سیاسی اختصاص داد.

دبیرکل حزب‌الله سخنرانی خود را ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و عید سعید قربان به همه مردم تبریک گفت.

سید حسن نصرالله در ادامه به «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن و مردم این کشور درگذشت «علامه عبدالسلام» دبیرکل اتحادیه علمای یمن را تسلیت گفت و تأکید کرد که او عمر خود را در دفاع از  مسائل امت اسلامی به‌ویژه فلسطین و قدس گذراند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین به سالروز عملیات «الوعد الصادق» اشاره کرد و گفت که از جمله دستاوردهای مقاومت در جنگ سی‌وسه‌روزه از بین بردن طرح آمریکایی موسوم به «خاورمیانه جدید» بود. سید حسن نصرالله اضافه کرد: «پس از حوادث یازده سپتامبر که آمریکا از آن به عنوان بهانه‌ای برای اشغالگری در افغانستان و عراق استفاده کرد، گام دوم ریشه‌کن کردن مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و به انزوا کشاندن ایران بود تا رژیم صهیونیستی به سرور خاورمیانه تبدیل شود. پایداری مقاومت و لبنان و شکست اهداف جنگ سی‌وسه‌روزه ضربه سختی به طرح خاورمیانه جدید وارد کرد. این نقشه‌ها تمامی ندارد و آن‌ها بعد از آن در دوره دولت اوباما روی بهار عربی حساب کردند که این طرح نیز از بین رفت.»

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و بیان کرد: «درباره سفر بایدن به منطقه تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری منتشر شد که در بسیاری از آن‌ها به تشکیل ناتوی عربی یا ناتوی خاورمیانه سخن گفته شد. امروز بایدن وارد فلسطین اشغالی شد و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا ائتلاف ناتوی عربی در کار است یا خیر.»

دبیرکل حزب‌الله افزود: «آمریکای امروز متفاوت از آمریکای سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ است زیرا رئیس‌جمهور فرتوت آمریکا تصویری از آمریکایی است که وارد مرحله پیری شده است. حضور این کشور در عرصه جهانی بسیار کمرنگ شده و این کشور تورم اقتصادی زیادی دارد و اوضاع اجتماعی و امنیتی آن خوب نیست. رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه آمد تا کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را برای صادرات مقادیر بیشتری از نفت و گاز قانع کند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «آمریکا رژیم صهیونیستی در مرحله دوم قرار دارد و اکنون وارد نبرد بزرگی با روس‌ها شده است. این رژیم مستقیما وارد جنگ نشده، بلکه  به واسطه اوکراین وارد جنگ شده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید