کانادا تحریم های جدید علیه روسیه وضع کرد

کدخبر: ۵۰۸۳۶۱
اقتصادنیوز: کانادا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد که طبق آن ارائه دو مورد از خدمات به صنایع نفت، گاز و شیمی روسیه را ممنوع کند.
کانادا تحریم های جدید علیه روسیه وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت کانادا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بخش نفت و گاز و صنعت شیمی روسیه وضع کرد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، در سندی که بر روی وبسایت وزارت خارجه کانادا منتشر شد آمده است: چهاردهم ژوئیه ۲۰۲۲ کانادا «مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (روسیه)» را اصلاح کرد تا ارائه دو مورد از خدمات به صنایع نفت، گاز و شیمی روسیه را ممنوع کند.

بر اساس این سند، شهروندان و شرکت‌های کانادایی از ارائه تعدادی از خدمات به طرف‌های روسی منع شده‌اند، خدماتی از جمله خدمات جانبی برای تولید سازه‌های فلزی، وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلرها، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، تجهیزات الکتریکی و دیگر بخش‌ها.

رایزن دوم سفارت روسیه در کانا به خبرگزاری تاس گفت این تحریم‌ها آسیب‌زا بوده و تاثیرات منفی آن دامن کانادا را هم خواهد گرفت.

این دیپلمات گفت: باور داریم که دور جدیدی از تحریم‌ها کاملا بی‌اساس و آسیب‌زا است. همانطور که مکررا هشدار داده‌ایم، همه تحریم‌های اقتصادی شمشیری دو لبه بوده و به کانادا نیز آسیب خواهد زد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که از زمان اجرایی شدن این تحریم‌ها، کسب‌وکارهای کانادا ۶۰ روز فرصت دارند تا قراردادهای خود با صنایع و خدمات مذکور را به سرانجام برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید