فضاسازی جدید اتحادیه اروپا در مورد برجام / منتظر نظرات تهران هستیم

کدخبر: ۵۰۸۴۵۸
اقتصادنیوز: یک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود در مورد برجام مدعی شد؛ ما یک دور مذاکرات به اصطلاح «نزدیکی» را در دوحه برگزار کردیم؛ که هیچ نتیجه‌ای نداشته و دلیل آن بسیار روشن است، زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بوده مذاکره کرده‌ایم.
فضاسازی جدید اتحادیه اروپا در مورد برجام / منتظر نظرات تهران هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز (جمعه) مدعی شد مذاکرات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) در حال پایان است، اما مشخص نیست که آیا این مذاکرات به توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی منجر شود یا خیر.

رویترز گزارش داد، این مقام ادعا کرد: «ما در مذاکرات بسیار پیشرفت کرده‌ایم. ما یک دور مذاکرات به اصطلاح «نزدیکی» را در دوحه برگزار کردیم؛ که هیچ نتیجه‌ای نداشته و دلیل آن بسیار روشن است، زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بوده مذاکره کرده‌ایم.»

این مقام اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده می‌گوید: «ما می‌توانیم در مورد برخی جزئیات که هنوز حل نشده‌اند، دقیق‌تر باشیم، منتظر نظراتی از سوی تهران هستیم و این‌که آمریکایی‌ها چه می‌گویند... نمی‌دانم این مسئله پایان روند (احیای برجام) باشد یا خیر، اما پایان مذاکرات خواهد بود.»

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه فرانسه هم به تازگی مدعی شده تنها چند هفته برای احیای توافق زمان باقی مانده است.

فضاسازی رسانه‌های غربی در حالی صورت می‌گیرد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان به تازگی گفته است پیش‌نویس توافقنامه با ۱+۴ تا ۹۰ درصد آماده است و در ایده‌هایی که مطرح شده، پیشرفت زیادی حاصل شده است. هرچند ایران هنوز ضمانت‌های قوی می‌خواهد و باید مطمئن شود در صورت اعمال تحریم غرامت دریافت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید