درخواست مهم مظلوم عبدی از ایران/ مانع حمله جدید ترکیه به سوریه شوید

کدخبر: ۵۰۸۵۴۷
«مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کردهای سوری هم پیمان آمریکا از ایران و روسیه خواست که مانع از حمله جدید ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه شوند.
درخواست مهم مظلوم عبدی از ایران/ مانع حمله جدید ترکیه به سوریه شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در شرایطی که تهدیدهای مقام‌های آنکارا برای انجام عملیات جدید در شمال و شرق سوریه ادامه دارد، فرمانده شبه نظامیان کُرد هم پیمان واشنگتن از تهران و مسکو درخواست کمک کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) ایران و روسیه خواست که مانع از حمله جدید ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه شوند.

این رسانه به سفر بیست و هشتم تیر ماه  رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین به تهران اشاره کرد و نوشت: «رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که طی هفته جاری با همتای روس و ایرانی خود دیدار خواهد کرد تا درباره سوریه صحبت کند، هشدار داده است که او شاید به زودی عملیات تهاجمی جدیدی در سوریه علیه جنگجویان کُرد به راه اندازد».

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» که همپیمان آمریکا بوده است، از مواضع ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا انتقاد کرد.

به گفته مظلوم عبدی، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا موضع «ضعیفی» اتخاذ کرده و این موضع «برای پایان دادن به تهدیدات (ترکیه برای انجام حملات جدید) ناکافی است».

مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین مدعی شد، به دنبال مذاکرات آنها با روسیه این گروه شبه نظامی به نیروهای ارتش سوریه اجازه دادند که تعداد نظامیان بیشتری به مناطقی از قبیل «کوبانی» و «منبج» در شمال سوریه وارد کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود به مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه با عنوان «روند آستانه» اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «روسیه، ترکیه و ایران طی سال‌های اخیر به عنوان بخشی از "فرایند صلح آستانه" درباره سوریه گفت‌وگو داشته‌اند تا به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور خاورمیانه پایان دهند».

خبرگزاری فرانسه به سفر آتی روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران اشاره کرد و افزود: «قرار است ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز سه شنبه از اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه میزبانی کند».

درخواست فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه از ایران و روسیه برای ممانعت از حمله جدید ترکیه در شرایطی مطرح شده که او پیش از این گفته بود، با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت سوریه در خصوص تهدیدات ترکیه برای آغاز عملیات جدید در شمال و شمال شرق سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

مظلوم عبدی گفت که تاکنون سازمان ملل، آمریکا، روسیه و دولت سوریه موضع مخالف خود را با عملیات نظامی ترکیه اعلام کرده‌اند. او برای گفت‌وگو با ترکیه اعلام آمادگی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد، به جای جنگ مشکلات شمال سوریه از طریق گفت‌وگو حل شود.

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه با بیان اینکه حمله نظامی ترکیه همه تلاش‌ها برای حل بحران سوریه را از بین می‌برد، از دولت بشار اسد خواسته بود تا به وظیفه خود در قبال تجاوزات ترکیه عمل کند.

این شبه‌نظامیان در سال‌های گذشته نیز در زمان حملات ترکیه دست به دامان دمشق شده و برای هم پیمانی با ارتش سوریه تمایل نشان داده بودند. به طوریکه در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال ۲۰۱۹ موسوم به «چشمه صلح» زمانی که آمریکا کردها را تنها گذاشت، آن‌ها از ارتش سوریه خواستند تا وارد شهرهای «منبج» و «کوبانی» شوند.

درخواست مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه در حالی بیان شده که این گروه، پیاده‌نظام ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید