انتقاد مدودف از سیاست ناتو بالا گرفت / هشدار به مقامات اوکراین

کدخبر: ۵۰۸۹۲۰
اقتصادنیوز: به‌رغم وعده‌های مختلف ناتو در ۳۰ سال گذشته، این ائتلاف کشورهای بیشتری را جذب کرده و به مرزهای روسیه نزدیکتر شده‌ است و این کشور همچنان هدف زرادخانه‌های هسته‌ای آن‌ها است.
انتقاد مدودف از سیاست ناتو بالا گرفت / هشدار به مقامات اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد، مسکو نمی‌تواند تهدیدات ناتو را نادیده بگیرد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، مدودف یکشنبه با انتقاد از سیاست ناتو گفت: برغم وعده‌های مختلف ناتو در۳۰ سال گذشته، این ائتلاف کشورهای بیشتری را جذب کرده و به مرزهای روسیه نزدیکتر شده‌ است. هدف کشورهای عضو ناتو تغییر نکرده و سلاح‌های پیشرفته آن‌ها همچنان روسیه را هدف قرار می‌دهند. روسیه همچنان هدف زرادخانه‌های هسته‌ای آن‌ها است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به این امر بی‌تفاوت باشیم. اگر از خود دفاع نکنیم، وجود نخواهیم داشت. تاریخ قرن بیستم این را ثابت می‌کند. 

وی در خصوص جنگ در اوکراین گفت: روسیه حق دفاع از خود را دارد، از این رو عملیات ویژه آن در اوکراین مطابق با اصول منشور سازمان ملل است. 

مدودف ادامه داد: این یک اقدام پیشگیرانه برای از بین بردن یک تهدید نظامی است. متاسفانه برای ما این تهدید نظامی، از بخش سابق کشور ما سرچشمه گرفته که امری غم انگیز و ناراحت کننده است. 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن هشدار به مقامات اوکراین گفت: رهبری اوکراین در صورت حمله به کریمه بلافاصله با آخرالزمان مواجه خواهند شد. 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌اشپنجمین ماه خود را می‌گذراند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید