پوتین به کنترل و تسویه حساب اعتقاد راسخ دارد

افشاگری رئیس سازمان سیا درباره بیماری پوتین/ او بیش از اندازه سالم است

کدخبر: ۵۰۹۶۸۸
رئیس سازمان سیا گفت:« ولادیمیر پوتین به عنوان یک رهبر معتقد است که سرنوشت او، احیای روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ است و راه اصلی برای رسیدن به این هدف بازتولید حوزه نفوذ روسیه در منطقه است و این کار بدون مهار اوکراین ممکن نیست.»
افشاگری رئیس سازمان سیا درباره بیماری پوتین/ او بیش از اندازه سالم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گزارش‌های تایید نشده و شایعات زیادی درباره احتمال ابتلای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به سرطان وجود دارد و برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهوری روسیه که امسال ۷۰ ساله می‌شود، "از چنین بیماری رنج می‌برد."

واکنش رئیس سازمان سیا به دیدن تصاویر پوتین در کنار رهبر انقلاب

بنابر گزارش بی بی سی، این در حالی است که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به شوخی گفته که ولادیمیر پوتین "بیش از اندازه سالم است و هیچ اطلاعات و شواهدی برای این شایعات وجود ندارد."

برنز در پاسخ به خنده حضار افزود این یک تحلیل رسمی اطلاعاتی نیست.

این مقام آمریکایی که مدتی را نیز سفیر آمریکا در مسکو بوده ادعا کرد او بیش از دو دهه است که رئیس‌جمهوری روسیه را زیر نظر داشته و به نحوی با او سر و کار داشته است.

وی افزود: «آقای پوتین به "ارعاب، کنترل و تسویه حساب" اعتقاد راسخی دارد و این اعتقادات در دهه اخیر سلبی‌تر شده و حلقه اطرافیان او نیز تنگ‌تر شده است.»

رئیس سازمان سیا در ادامه گفت: «ولادیمیر پوتین به عنوان یک رهبر معتقد است که سرنوشت او، احیای روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ است و راه اصلی برای رسیدن به این هدف بازتولید حوزه نفوذ روسیه در منطقه است و این کار بدون مهار اوکراین ممکن نیست.»

برنز اظهار کرد: «رهبر روسیه واقعا به حرف‌هایی که می‌زند باور دارد و بارها به طور خصوصی از او شنیده‌ام که گفته اوکراین یک کشور واقعی نیست.»

رئیس سازمان سیا همچنین در این اجلاس طی مصاحبه‌ای با خبرنگار ان‌بی‌سی مدعی شد: «دیدگاه ولادیمیر پوتین نسبت به آمریکایی‌ها این است که ما همیشه از مشکل کمبود توجه رنج می‌بریم و حواسمان از چیزهای دیگر پرت خواهد شد. اعتقاد راسخ من این است که پوتین در فرضیات پیش از جنگ خود پیرامون درهم شکستن نیروهای اوکراینی در اشتباه بود و فکر می‌کنم او همچنان در اشتباه است.»

وی افزود: «در یکی از صحبت‌های اخیرم با یکی از همتایان اوکراینی‌ام، او اشاره کرد که "روس‌های احمق" همگی مرده‌اند. من فکر می‌کنم که منظور او این بود که روس‌ها تغییر رویه داده‌اند... پوتین اهدافش را کوچک‌تر کرده است.»

برنز ادعا کرد: «پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند خیلی سریع کنترل اوکراین را به دست بگیرد. سخت است که در این مقطع، چنین مسئله‌ای یک شکست استراتژیک برای پوتین و روسیه تلقی نشود.»

رئیس سازمان سیا در پایان گفت: «من فکر می‌کنم که رهبری چین تلاش می‌کند تا درس‌هایی از حمله روسیه به اوکراین بگیرد. اگر یک درس وجود داشته باشد، به نظرم احتمالا این است که از تجربه پوتین یاد بگیرند و بدانند که با زور ناچیز، پیروزی سریع و قاطع به دست نمی‌آید.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید