محور گفتگوی نماینده ویژه ایران با وزیر خارجه پاکستان

کدخبر: ۵۰۹۸۳۵
اقتصادنیوز: نماینده ویژه ایران و وزیر خارجه پاکستان با ابراز خرسندی متقابل از همکاری‌های ایران و پاکستان در جهت تقویت روابط دوجانبه به ویژه همفکری برای کمک به صلح و ثبات در افغانستان، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای کمک به کاهش رنج و مشکلات مردم افغانستان تاکید کردند.
محور گفتگوی نماینده ویژه ایران با وزیر خارجه پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز ( جمعه) در اسلام‌آباد با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و طرفین پیرامون روابط دوجانبه و آخرین تحولات مرتبط با افغانستان گفت وگو کردند. 

حسن کاظمی قمی که بامداد امروز ( جمعه ) برای دیدار با مقامات پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد، ساعاتی پیش با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه کشور میزبان دیدار کرد. 

در این دیدار سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان و سید محمدعلی حسینی سفیر ایران در پاکستان نیز نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان حضور داشتند. 

کاظمی قمی و زرداری با ابراز خرسندی متقابل از همکاری‌های ایران و پاکستان در جهت تقویت روابط دوجانبه به ویژه همفکری برای کمک به صلح و ثبات در افغانستان، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای کمک به کاهش رنج و مشکلات مردم افغانستان تاکید کردند. 

آنان همچنین ابتکارات منطقه‌ای در بحث افغانستان به ویژه توافقات مرتبط با اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان و نشست‌های آتی را مورد بررسی قرار دادند. 

نماینده رئیس جمهوری کشورمان در اولین نشست کاری خود در اسلام‌آباد با «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد. 

کاظمی قمی ماه گذشته در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای درباره افغانستان به ازبکستان و قرقیزستان سفر کرد. وی همچنین اوایل اسفند سال گذشته با سفر به کابل با برخی از مقامات طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید