درخواست فوری سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت

کدخبر: ۵۰۹۸۵۰
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه سوریه طی نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواستار محکوم کردن حملات اسرائیل به اطراف دمشق شد.
درخواست فوری سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه سوریه امروز جمعه در نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ساعت ۰۰:۳۲ دقیقه بامداد جمعه، نیروهای متجاوز اسرائیلی با شلیک چندین موشک از سمت جولان اشغالی عربی سوریه اقدام به انجام یک حمله هوایی جدید در اطراف شهر دمشق کردند. این تجاوز منجر به شهادت سه نظامی، زخمی شدن هفت نفر دیگر و وارد آمدن خسارات مادی شد.

خبرگزاری سانا گزارش داد، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با ابزارهای مناسب منطبق بر قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، به این تجاوز پاسخ دهد.  

در نامه وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است با عمل به وظایف خود بر اساس منشور بدون تردید یا تأخیر تجاوزات آشکار و حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را محکوم کنند.»
این وزارتخانه تاکید کرد که تجاوزات مکرر اسرائیل به سوریه و کوتاهی شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تداوم این تجاوزها و همچنین محکوم نکردن آن به معنای عدم ایفای مسئولیت شورای امنیت و شکست آن است.
 منابع خبری بامداد جمعه از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر دادند و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.
بر اساس این گزارش، پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق مقابله کرده است.
یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت که در ساعت ۳۲ دقیقه بامداد جمعه، دشمن اسرائیلی حملات موشکی از سمت جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق در اطراف شهر دمشق انجام داد.
این منبع افزود: پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم مقابله و برخی از این اهداف را رهگیری و منهدم کرد. در نتیجه این حمله سه نظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند و همچنین خسارت‌هایی نیز در پی آن وارد شد.  
تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه تجاوز هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید