تقدیر ویژه از خانواده شهید ابومهدی المهندس + عکس

کدخبر: ۵۰۹۸۵۳
اقتصادنیوز: برنامه ژیان، یکی از مستندهای تولیدی شبکه جهانی سحر در سیزدهمین دوره جشنواره الغدیر، جایزه بهترین برنامه مستند جشنواره الغدیر را به خانواده شهید ابومهدی المهندس تقدیم کرد.
تقدیر ویژه از خانواده شهید ابومهدی المهندس + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، شبکه جهانی سحر، جایزه بهترین برنامه مستند «جشنواره الغدیر» را به خانواده شهید ابومهدی المهندس تقدیم کرد.

برنامه ژیان، یکی از مستندهای تولیدی این شبکه، در سیزدهمین دوره جشنواره الغدیر که در بغداد در حال برگزاری است، برنده جایزه بهترین برنامه مستند پژوهش محور شده‌ بود که هنگام دریافت جایزه توسط مدیر تولید این شبکه، وی جایزه را به خانواده شهید ابومهدی المهندس تقدیم کرد.

تقدیم جایزه شبکه جهانی سحر به خانواده شهید ابومهدی المهندس

این برنامه، سیر زندگی بانویی کرد را  از تولد تا میان‌سالی نشان می‌دهد. نمایش آداب و رسوم فرهنگی جامعه کردی، با تکیه بر صحنه‌های نمایشی بدون کلام در ۲۰ دقیقه از مهم‌ترین محورهای شاخص این مستند است.

جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم، مشهور به ابومهدی المهندس، (۱۳۳۳-۱۳۹۸ش) جانشین فرمانده حشد شعبی عراق بود. وی از تأثیرگذارترین فرماندهان عراقی در بیرون راندن داعش از عراق می‌آید. ابومهدی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ش در پی حمله نیروهای آمریکایی، در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید