خط و نشان کره شمالی برای آمریکا و همسایه جنوبی

کدخبر: ۵۰۹۸۷۷
اقتصادنیوز: کره شمالی هشدار داد آمریکا باید به یاد داشته باشد که وقتی دارد با ما درباره تجهیزات و تسلیحات اتمی صحبت می‌کند جوانب برابری را رعایت کند.
خط و نشان کره شمالی برای آمریکا و همسایه جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کره شمالی رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی را آماده سازی برای حمله می‌داند درحالیکه این دو کشور اعلام کرده‌اند تمایلی برای حمله به پیونگ یانگ ندارند.

آسوشیتدپرس گزارش داد، این جدیدترین هشدار در حالی مطرح شده که سئول و واشنگتن برای برگزاری رزمایش تابستانی آماده می‌شوند.

معاون مدیرکل موسسه خلع سلاح و صلح که اندیشکده‌ای در وزارت خارجه کره شمالی است، گفت: اگر آمریکا و متحدانش دست به تقابل نظامی علیه ما بزنند، با بی ثباتی امنیتی غیرمنتظره‌ای روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد، این رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن در سال جاری میلادی شبه جزیره کره را به آستانه جنگ می‌کشاند.

این مقام کره شمالی همچنین مقام‌های دو کشور را به برنامه ریزی برای استقرار تجهیزات استراتژیک هسته‌ای آمریکا در جریان این رزمایش که از ماه آتی میلادی آغاز می‌شود، متهم کرد و افزود: آمریکا باید به یاد داشته باشد که وقتی دارد با ما درباره تجهیزات و تسلیحات اتمی صحبت می‌کند جوانب برابری را رعایت کند. واشنگتن باید "سیاست خصمانه نابهنگام و خودکشی" خود در قبال کره شمالی را کنار بگذارد در غیر اینصورت با "پیامدهای نامطلوب" مواجه خواهد شد.

ایالات متحده از کره شمالی خواسته است تا بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات را از سر بگیرد، اما پیونگ یانگ با اشاره به مانورهای نظامی آمریکا با سئول پاسخ داده تا زمان که ایالات متحده ابتدا سیاست‌های خصمانه خود علیه این کشور را کنار نگذارد، به مذاکرات باز نمی‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید