وزارت خزانه داری آمریکا با دو مجوز موافقت کرد

کدخبر: ۵۰۹۹۰۲
اقتصادنیوز: وزارت خزانه داری آمریکا با صدور دو مجوز کلی با انجام برخی تراکنش های مرتبط با تحریم های روسیه موافقت کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا با دو مجوز موافقت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی با صدور دو مجوز کلی با انجام برخی تراکنش های مرتبط با تحریم های روسیه موافقت کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، یک مجوز  انجام تراکنش برای تسویه معاملات اعتباری روسیه را  مجاز می کند.

در این اطلاعیه آمده است که این مجوز به مؤسسات اعتباری اجازه می دهد تا چنین تراکنش هایی مانند ارائه تعهدات بدهی روسیه را تسهیل و تسویه کنند.

یک مجوز جداگانه که تا ۱۹ اکتبر معتبر است، اتمام تراکنش‌های مربوط به  اوراق بهادار صادر شده توسط نهادهای مستقر در روسیه بر اساس توافق‌های امضا شده پیش از ۶ ژوئن را مجاز می‌سازد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۷ تیر در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۰۰ نهاد و شخصیت روسیه وضع کرده است.

آمریکا در پی جنگ اوکراین، همزمان با ارسال تجهیزات نظامی سنگنی به کی‌یف فشارهای اقتصادی بی سابقه ای را همراه با متحدانش  بر روسیه وارد کرده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید