یک مقام آمریکایی اعلام کرد؛

کمک جدید نظامی ایالات متحده به اوکراین

کدخبر: ۵۰۹۹۰۹
اقتصادنیوز: واشنگتن 270 میلیون دلار کمک نظامی جدید دیگر به اوکراین ارائه خواهد داد که شامل پنج سامانه موشکی «هیمارس» و پهپادهای فونیکس است.
کمک جدید نظامی ایالات متحده به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه خبر داد که ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد داد.

بر اساس اعلام این مقام آمریکایی، این کمک‌ها شامل سامانه‌های موشکی جدید می‌شود.

«جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که اوکراین در کمک‌های جدید، ۵۸۰ پهپاد از پنتاگون دریافت خواهد کرد.

بنا به گفته کربی، این بسته کمک‌های جدید شامل پنج سامانه موشکی «هیمارس» و پهپادهای فونیکس خواهد بود. 

پیشتر وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بین روزهای پنجم تا بیستم ماه جولای (۱۴ تا ۲۹ تیر) توانسته چهار سامانه راکتی «هیمارس» اوکراین را منهدم کند. طبق بیانیه این وزارتخانه، «چهار سکوی پرتاب و یک خودروی ترابری ساخت آمریکا متعلق به سامانه‌های پرتاب راکتی دوربرد منهدم شدند».

در پی تداوم ارسال این سامانه‌های دوربرد به اوکراین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، اهداف جغرافیایی «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین محدود به دونباس نیست. او گفت که اگر غربی‌ها همچنان به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین ادامه دهند، این اهداف باز هم گسترده‌تر خواهند شد.

مسکو همچنین بارها اعلام کرده است که ارسال گسترده سلاح به اوکراین نه تنها موجب حل بحران نمی‌شود بلکه تنها امنیت اوکراین و همچنین امنیت کل قاره اروپا را با مخاطره همراه ساخته است.

با وجود گسیل پرحجم سلاح از سوی کشورهای غربی به اوکراین، اما طی هفته‌های گذشته، نیروهای روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید