عضو کمیسیون عمران: باید به حسن روحانی اجازه بدهند از خود دفاع کند

کدخبر: ۵۱۰۰۴۰
عضو کمیسیون عمران گفت: باید به حسن روحانی اجازه بدهند از خود دفاع کند و نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد. من به شخصه اعتقاد دارم دولت دوازهم در بحث اقتصادی، سیاست خارجی و البته کرونا عملکرد خوبی نداشت؛ اما اینکه به آن‌ها اجازه ندهی که از خود دفاع کنند درست نیست.
عضو کمیسیون عمران: باید به حسن روحانی اجازه بدهند از خود دفاع کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، حذف ارز ترجیحی در شرایط بد اقتصادی ریسک بالایی بود که دولت پیش از یکسالی خود دست به آن زد. در همین زمینه، برخی عملکرد تیم اقتصادی سید ابراهیم رییسی را ضعیف و برخی اصرار به دادن وقت بیشتر دارند.

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران در این باره گفت: دولت ابراهیم رییسی در برخی مسائل عملکرد خوب و در مواردی هم متوسط رو به پایین داشته است. در مباحث مهار کرونا، سیاست خارجی و قدرت نظامی شجاعت و عمکرد خوبی داشته است، اما در بحث معیشت مردم و اطلاع رسانی ضعیف عمل کرد. اگر دولت می داند مشکل کجاست باید اعلام کند. مثل آرد و نان که ساماندهی خوبی هم صورت گرفته که کار بسیار بزرگ و خوبی است؛ چون یک سال آینده را می‌بیند اما در اطلاع رسانی آنان بسیار ضعیف عمل کرده است. به عملکرد دولت در طول یازده ماه می توان نمره قبولی داد اما نه عالی.

تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیستند

وی در خصوص تیم اقتصادی دولت سیزدهم تصریح کرد: ‌تیم اقتصادی دولت سیزدهم خوب می‌دود اما به نظرم هماهنگ نیستند، تفکرات مختلفی وجود دارد؛ اما این‌ها نباید به اختلافات منجر شود ما باید یک هدف مشخص داشته باشیم و آن رشد تولید ناخالص ملی، حفظ قدرت پول ملی و قدرت خرید مردم است. به نظرمیرسد تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ‌تر باشد. یعنی اهدافی را در نظر بگیرد و همه به آن سمت بروند.

صحبت از استیضاح وزرا حرف و حدیث است

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: صحبت از استیضاح وزرا حرف و حدیث است؛ معمولا باید یک سال را به دولت وقت داد تا وزرا بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند. بحث تذکر سوال و استیضاح از یک سال به بعد شروع خواهد شد.

باید به حسن روحانی اجازه بدهند از خود دفاع کند و نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد

 علیرضا پاک فطرت در باره سخنان برخی مسئولان دولت در خصوص مقصر دانستن عملکرد حسن روحانی در وضعیت فعلی، گفت: به سرانجام نرسیدن برخی شعارهای انتخاباتی ابراهیم رییسی را دولت حسن روحانی می‌دانند، گفت: هر دولتی که سر کار می‌آید می‌داند در دوره قبل چه اتفاقی افتاده و بر همان اساس برنامه‌های جدید خود را ارائه می دهد. باید به حسن روحانی اجازه بدهند از خود دفاع کند و نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد. من به شخصه اعتقاد دارم دولت دوازهم در بحث اقتصادی، سیاست خارجی و البته کرونا عملکرد خوبی نداشت؛ اما اینکه به آن‌ها اجازه ندهی که از خود دفاع کنند درست نیست. حال باید چه کنیم؟ یک دانش‌آموز خوب که در هر صورت درسش را می‌خواند نمی‌گوید قلمم شکست، کاغذ ندارم و... . اما برای اینکه دانش‌آموزی خوبی شود باید تمام این‌ها را برای خود تهیه کند. 

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها این بهانه‌ها را داشتند و لذا چنین سخنانی مورد قبول نیست، تصریح کرد: در عین حال، عملکرد دولت رییسی می‌گوید من می‌خواهم کار کنم. باید یادآور شد جنگ روسیه و اوکراین تاثیراتش را در معیشت دنیا زیاد و بالطبع تأثیرات زیادی در معیشت داخل گذاشته است. در بحث گرانی؛ جنگ آذوقه و امنیت غذایی عامل مهمی است که باید مدنظر قرار بدهیم.

باید به دولت حداقل ۲ سال وقت داد

وی در پایان گفت: باید به مجموعه دولت حداقل ۲ سال وقت داد، اما موفقیت ۷۰ درصدی برای مقبولیت عملکرد وزرا کافی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید