شورای امنیت، ترکیه را محکوم کرد

کدخبر: ۵۱۰۶۸۶
شورای امنیت سازمان ملل حمله ترکیه به یک منطقه گردشگری در استان دهوک را که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده است، محکوم کرد.
شورای امنیت، ترکیه را محکوم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای، حمله ترکیه به منطقه گردشگری «پرخی» در منطقه زاخو استان دهوک در شمال عراق را که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده است، محکوم و اعلام کرد که از دولت عراق برای انجام تحقیقات مربوط به این حمله حمایت می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی عراق تأکید کرد و افزود: ما از همه کشورهای عضو می‌خواهیم برای حمایت از تحقیقات با دولت عراق همکاری کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «شورای امنیت با شدیدترین لحن، حمله به استان دهوک در عراق را که به کشته‌شدن 9 غیرنظامی از جمله چند کودک منجر شده است، محکوم می‌کند و به خانواده‌های قربانیان و دولت عراق و منطقه کردستان عراق تسلیت می‌گوید».

تفرجگاه گردشگری «پرخی» در شهرستان مرزی «زاخو» در شمال غرب استان دهوک در شمال عراق چهارشنبه هفته گذشته هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت و در نتیجه آن نیز، 9 نفر از جمله چند زن و کودک جان خود را از دست دادند و بیش از 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ترکیه طی 3 سال گذشته عملیاتهای خود را در شمال عراق تشدید کرده و این عملیاتها به صورت هوایی و زمینی دنبال شده است. هدف از این عملیاتها مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده اما مقامات بغداد و گروههای و جریانات سیاسی این کشور در دوره های مختلف نارضایتی خود را از این اقدامات ترکیه اعلام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید