باید دفتری در شورای نگهبان برای نمایندگان ایجاد شود

اظهارات معنادار حقوقدان پیشنهادی شورای نگهبان/ ادعا نداریم که اشتباه نمی‌کنیم/ باید عذرخواهی کرد

کدخبر: ۵۱۰۷۴۰
مرتضوی با بیان اینکه شورای نگهبان از مقدس ترین نهادهای کشور است، گفت: تضعیف مجلس و شورای نگهبان تضعیف نظام است و ما حق نداریم هیچ کدام از واحدهای نظام را تضعیف کنیم.
اظهارات معنادار حقوقدان پیشنهادی شورای نگهبان/ ادعا نداریم که اشتباه نمی‌کنیم/ باید عذرخواهی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز (سه‌شنبه ۴ مرداد)مجلس شورای اسلامی عبدالحمید مرتضوی یکی از حقوقدانان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً همه ما مکلف به حفظ اصول و مبانی نظام هستیم قانون اساسی و فرامین مقام معظم رهبری را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم. حتماً باید تعامل با نمایندگان حفظ شود تا بتوانیم با هم قانون مناسبی را برای جامعه مصوب کنیم، تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه خود را موظف به بررسی دقیق و همه جانبه قانون و پرونده ها در بررسی صلاحیت ها می‌دانم، گفت: بدون بررسی مستندات و مدارک هرگز امکان رسیدگی به پرونده‌ها وجود ندارد، باید در بحث احراز صلاحیت‌ها به این نکته مهم توجه کرد. بنده سالها قضاوت کردم و دارای تربیت قضایی هستم، اگر به شورای نگهبان وارد شوم تلاش می‌کنم تا حق هیچ کس ضایع نشود.

مرتضوی تاکید کرد: برای ارتباط موثر بین نمایندگان و اعضای شورای نگهبان باید دفتری در شورای نگهبان برای حضور نمایندگان ایجاد شود، در جلسه امروز دائم این سوال از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که آیا زمانی که به عنوان عضو شورای نگهبان انتخاب شوید، تلفن خود را خاموش می‌کنید؟ بنده هیچگاه این کار را نخواهم کرد. شنیدن حرف‌های نمایندگان جزو وظایف ذاتی ما است، چه خوب که این اظهارات از خود افراد شنیده شود.

وی ادامه داد: دفاتر استانی شورای نگهبان باید تقویت شود به نحوی که بتواند در همانجا موضوعات را از نمایندگان دریافت کرده و بازخورد داشته باشد،حضور اعضای حقوقدان شورای نگهبان در صحن مجلس ضرورتی بسیار مهم است،علاوه بر این حضور اعضای شورای نگهبان در کمیسیون ها یک ضرورت هستند زیرا از رفت و برگشت قوانین جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان از مقدس ترین نهادهای کشور است، گفت: تضعیف مجلس و شورای نگهبان تضعیف نظام است و ما حق نداریم هیچ کدام از واحدهای نظام را تضعیف کنیم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ادعا نداریم که اشتباه نمی‌کنیم، اشتباه برای هر انسانی امکان پذیر است اما اصرار برای اشتباه نکردن یک هنر است. حداقل کاری که بعد از اشتباه باید انجام دهیم عذرخواهی و پوزش خواستن است و این امر حداقل ذره طرف مقابل ما را آرام خواهد کرد و این به نفع جامعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید