قالیباف: مشکل کشور پول نیست، عُرضه است

کدخبر: ۵۱۰۹۶۳
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارقام مربوط به درآمدهای کشور در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد، مشکل کشور پول نیست، بلکه مشکل عُرضه و حکمرانی صحیح است.
قالیباف: مشکل کشور پول نیست، عُرضه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی  از صحبت‌های خود در گردهمایی ائمه جمعه با اشاره به لزوم توجه به نقش مردم در حاکمیت گفت: ما موظفیم به نحوی فعالیت کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کنیم و این وظیفه اصلی ما است. همچنین باید مردم را از حقوق خود آگاه کنیم و از منظر حکمرانی به آنها بیاموزیم که چه حقوقی دارند و از ما به‌عنوان خدمتگزار چه مطالبه‌ای می‌توانند داشته باشند و کاری کنیم که از حقوق شهروندی خود مطلع باشند.

قالیباف افزود: اگر این نگرش در جامعه نهادینه شود و مردم بدانند که می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند به وظیفه خود نیز عمل خواهند کرد چرا که هر حقی، تکلیفی نیز به همراه دارد و در این صورت خواهیم دید که اعتماد در جامعه نهادینه می‌شود و اگر اعتماد مردم پای کار آید بسیاری از دستاوردها حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم انقلاب اسلامی روی دو بال سنت‌های الهی و ایمان به مردم بنا شده است و در طول ۴ دهه گذشته دیده‌ایم که هر وقت امور به مردم سپرده شد، کارها به درستی پیش رفت و هر زمان کارها با نگاه دولتی دنبال شد، نتیجه درستی نگرفتیم، لذا من براساس تجربه عرض می‌کنم که باید به مردم اعتماد کنیم مانند همان راه اندازی پلیس ۱۱۰ که مردمی سازی امنیت، موجب امنیت‌آفرینی و ایجاد آرامش در کشور شد و هر جا مشارکت مردم ایجاد شود پیشرفت هم حاصل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اساسی مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: با یک کار پژوهشی و علمی دریافتیم بسیاری از درآمدهای کشور از حوزه انفال نظیر معادن در بودجه رقم چندانی ندارد؛ به‌طور مثال در بودجه ۱۴۰۰ حقوق مالکانه معادن ۶,۰۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که رقم واقعی چندین برابر این رقم است و مجلس با پیگیری‌های دقیق و قاطعانه خود در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم را به ۴۲ هزار میلیارد تومان رساند.

قالیباف خاطر نشان کرد: این ارقام نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌ها به دلیل ضعف در ساختار از بین می‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نیست، مشکل عرضه و حکمرانی صحیح است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید