پشت پرده بازگشایی حریم هوایی عربستان چیست؟

کدخبر: ۵۱۱۴۱۷
اقتصادنیوز: مواضع عربستان در مورد موضوع فلسطین و ملت فلسطین ثابت و استوار است و با صدور مجوز پرواز برای خطوط هوایی بین المللی تغییر نمی کند .
پشت پرده بازگشایی حریم هوایی عربستان چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد العتیق دیپلمات نمایندگی دائمی عربستان در سازمان ملل متحد گفت : گشوده شدن حریم هوایی کشور بر روی تمامی پروازها از جمله پروازهای اسراییل زمینه ساز بهبود روابط میان ریاض و تل آویو نیست .

عربستان در آستانه برگزاری اجلاس جده در روز شنبه ۲۵ تیر اقدام به باز کردن حریم هوایی خود بر روی همه خطوط هوایی کرد و بر همین اساس جو بایدن به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکایی از تل آویو با پرواز مستقیم رهسپار شهر جده واقع در غرب عربستان شد.

رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی در همان زمان این اقدام سعودی را زمینه ساز گام های بعدی ریاض برای عادی سازی روابط با اسراییل توصیف کردند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ در همین رابطه به نقل از محمد العتیق نوشت : مواضع عربستان در مورد موضوع فلسطین و ملت فلسطین ثابت و استوار است و با صدور مجوز پرواز برای خطوط هوایی بین المللی تغییر نمی کند .

این مقام سعودی همچنین مدعی شد کشورش همواره در کنار ملت فلسطین قرار دارد.

وی افزود : عربستان بر اهمیت صلح فراگیر و دائم در خاورمیانه به عنوان یک گزینه راهبردی جهت پایان دادن به طولانی ترین و پیچیده ترین کشمکش تاریخی در دوران معاصر بر اساس شکل گیری دو کشور مستقل بر اساس اصول بین الملل و طرح صلح اعراب در سال ۲۰۰۲ و شکل گیری کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بخش شرقی بیت المقدس و پایان یافتن اشغال تمامی سرزمین های عربی توسط اسراییل از جمله بلندی های جولان سوریه و سرزمین های لبنانی تاکید دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید