اتهام زنی جدید سفیر آمریکا علیه روسیه

کدخبر: ۵۱۱۵۰۰
اقتصادنیوز: سفیر ایالات متحده در سازمان ملل با انتقاد از مسکو مدعی شد که روسیه عملا منشور سازمان ملل را به آتش کشیده است.
اتهام زنی جدید سفیر آمریکا علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل  روز جمعه به وقت محلی در شورای امنیت ادعا کرد روسیه عملا منشور سازمان ملل را به آتش کشیده است.

وی گفت: از زمان تهاجم همه جانبه روسیه به اوکراین در ماه فوریه، جهان شاهد نقض آشکار قوانین بین‌الملل و بی‌اعتنایی کامل روسیه به منشور ملل متحد و قوانین صلح بوده است.

سفیر آمریکا همچنین ادعا کرد که گزارش های جامعی وجود دارند که نشان می دهند روسیه در اوکراین مرتکب نقض حقوق بشر شده که انتقال اجباری مردم اوکراین به خاک روسیه از جمله این اقدامات است.

وی همچنین مدعی شد داده های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که روسیه درحال اقداماتی برای الحاق بخش بزرگی از خاک اوکراین است.

گرینفیلند گفت: این وقاحت است. تصاحب سرزمین با زور آشکارترین نقض منشور سازمان ملل متحد است. ما نمی توانیم بیکار باشیم و اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد؛ گفتگویی که دیپلمات آمریکایی آن را "صریح و مستقیم" می داند.

بر اساس گزارش ها، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که در گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، به او فشار آورده است تا پیشنهاد واشنگتن برای آزادی بریتنی گرینر و پل ویلان آمریکایی های دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه را بپذیرد.

بلینکن گفت که او اوایل روز جمعه گفتگوی "صریح و مستقیم" با لاوروف داشته و به همتای روس خود گفته است که مسکو باید به تعهداتی که تحت توافق صادرات غلات از اوکراین داده، عمل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: به لاوروف توضیح دادم که ما قبول نخواهیم کرد روسیه سرزمین های اوکراین را به خود الحاق کند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "اسپوتنیک"،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد بازگشت به «دیپلماسی بدون هیاهو» در مورد تبادل زندانیان را مطرح کرد.

به گفته وزارت خارجه روسیه، در این گفتگو، لاوروف از بلینکن خواست تا از گمانه زنی ها و توجه به اخبار جعلی در رسانه ها خودداری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید