هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق:

دستگاه‌های امنیتی و نظامی در سیاست دخالت نمی‌کنند

کدخبر: ۵۱۲۰۱۰
اقتصادنیوز: همزمان با اعلام هسته اطلاع رسانی امنیتی در وزارت کشور عراق مبنی بر عدم دخالت دستگاه‌های امنیتی و نظامی در سیاست و تبعیت مطلق آنها از نهاد نظامی، وزارت دفاع عراق و دستگاه مبارزه با تروریسم نیز خود را از دخالت در سیاست با اشاره‌ای تلویحی به اردوکشی‌های خیابانی اخیر مبرا کردند.
 دستگاه‌های امنیتی و نظامی در سیاست دخالت نمی‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هسته اطلاع رسانی امنیتی یکشنبه شب در بیانیه‌ای با رد شایعات منتشر شده درباره دخالت نیروهای امنیتی در امور جاری سیاسی عراق اعلام کرد: دستگاه‌های نظامی و امنیتی در همه شرایط و اوقات، تبعیت مطلق خود را از عراق و نهاد نظامی دارند و تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح، فقط برای دفاع از وطن هستند و دخالتی در امر سیاسی نه از نزدیک و نه از دور نمی‌کنند و قسم خورده‌اند که برای کشور یکپارچه کار کنند.

این بیانیه افزود: در این وقت ویژه، شایعاتی منتشر می‌شود که این نیروهای امنیتی قهرمان را بخشی از اوضاع سیاسی جاری نشان دهند...این امر نادرست است و واقعیت ندارد. ما اخبار منتشر شده درباره اظهارات فرماندهان امنیتی در امور سیاسی یا دخالت در آن را رد می‌کنیم.

وزارت دفاع عراق: ارتش در خدمت مردم است و به فاصله یکسان با ملت می ایستد

وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای ارتش در خدمت ملت هستند و وظیفه نیروهای امنیتی، حمایت از تظاهرات کنندگان و دارایی‌های عمومی و خصوصی و جلوگیری از نفوذ امنیتی و تنگ کردن عرصه بر نفوذی‌هایی است که تلاش می‌کنند امنیت را از طریق سوء استفاده از شرایط، متزلزل کنند.

بیانیه وزارت دفاع عراق تصریح کرد: تعدادی از شبکه‌های اجتماعی خبری درباره اعلام فرمانده تیپ ۱۱ پیاده مبنی بر همراه شدن با تظاهرات کنندگان منتشر کردند و اینجا وزارت (دفاع) تاکید می‌کند که ارتش عراق با همه فرماندهان و منتسبان به آن در خدمت ملت عراق هستند و در فاصله‌ای یکسان با ملت می‌ایستند.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز در بیانیه‌ای با تاکید بر اطاعت خود از عراق و نهاد نظامی، خود را از اتهام ورود به اوضاع سیاسی مبرا دانست و خبر استقرار واحدهای نظامی خود در منطقه سبز بغداد و مسیر فرودگاه بین‌المللی را تکذیب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید