رسوایی بزرگ برای ولیعهد انگلیس/ رابطه پرنس چارلز با اسامه بن لادن فاش شد

کدخبر: ۵۱۲۰۹۳
اقتصادنیوز: ولیعهد انگلیس یک میلیون پوند از خانواده سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده دریافت کرده است.
رسوایی بزرگ برای ولیعهد انگلیس/ رابطه پرنس چارلز با اسامه بن لادن فاش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وقت صبح، از روزنامه گاردین، گفته می‌شود پادشاه آینده انگلیس از اعضای خانواده سرکرده سابق القاعده برای موسسه خیریه خود این مقدار پول را دریافت کرده اما مقامات «کلارنس هاوس» اقامتگاه سلطنتی در لندن، این ادعا را به چالش کشیده اند.

روزنامه ساندی تایمز مدعی شده که پرنس چارلز این مبلغ را از «بکر بن لادن» بزرگ خاندان بن لادن و «شفیق» دو برادر ناتنی اسامه بن لادن دریافت کرده است.

مقامات کلارنس هاوس مدعی‌اند تصمیم پذیرش این کمک توسط موسسه خیریه وابسته به شاهزاده ولز اتخاذ شده است.

 

شاهزاده ولز عنوانی است که به بزرگترین پسر پادشاه یا ملکه انگیس که قرار است پس از شاه یا ملکه به پادشاهی برسد اعطا می‌گردد.

ساندی تایمز نوشت:

گفته می شود که شاهزاده چارلز، ۷۳ ساله، در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳، و دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکایی در مجتمعی در نزدیکی اسلام آبادِ پاکستان، دیداری خصوصی با بکر، ۷۶ ساله، در لندن داشته است.

رئیس صندوق خیریه پرنس چارلز که این مبلغ به حساب آن واریز شده است در بیانیه ای مدعی شده که مبلغ دریافتی از شیخ بکر بن لادن در سال ۲۰۱۳ در همان زمان به دقت از سوی هیات امنای این صندوق مورد بررسی قرار گرفته و پذیرش این کمک کاملا به تصمیم متولیان این صندوق بوده است.

به نوشته گاردین، خبر دریافت کمک از اعضای خانواده بن لادن پس از آن منتشر که ماه گذشته فاش شد شاهزاده ولز میلیون ها یورو پول نقد در جریان نشست هایش با نخست وزیر سابق قطر دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش پرنس چارلز در مجموع ۳ میلیون یورو (۲.۶ میلیون پوند) در جریان دیدار با شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی دریافت کرده است.

ساندی تایمز گزارش داد که این مبلغ با چمدان به شخص پرنس چارلز تحویل داده شده است.

گفته می‌شود که انتقال این مبلغ در جریان دیدارهای خصوص دو طرف، از جمله دیدار خصوصی رو در رو در کلارنس هاوس در سال ۲۰۱۵ رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک