واکنش وزارت خارجه سوریه به سفر پلوسی به تایوان

کدخبر: ۵۱۲۴۹۵
اقتصادنیوز: وزارت خارج سوریه در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق تنها چین واحد را به رسمیت می شناسد و سفر پلوسی به تایوان را اقدامی غیرمسئولانه می داند.
واکنش وزارت خارجه سوریه به سفر پلوسی به تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که از مواضع چین در قبال سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان حمایت می کند و آن را اقدامی خصمانه و نقض قوانین بین المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی چین می داند.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای افزود: دمشق این تنش بی‌سابقه و سیاست تحریک‌آمیز آمریکا علیه جمهوری چین را به شدت محکوم می کند.

بیانیه مذکور به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه حاکمیت کشورها، تمامیت ارضی و حق این کشورها برای تعیین سرنوشت تاکید کرد و افزود: این امر باعث نگرانی برای حال و آینده بشریت است.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه خود بر حمایت مطلق و نامحدود از تلاش‌های چین و مواضع اصولی آن برای مقابله با هر گونه دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور چه در تایوان، هنگ کنگ یا سین کیانگ تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه سوریه حمایت خود را از مواضع چین علیه سفر پلوسی به تایوان و حق پکن برای اتخاذ هر گونه اقداماتی در دفاع از خود و حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: دمشق تنها چین واحد را به رسمیت می شناسد و سفر پلوسی به تایوان را اقدامی غیر مسئولانه می داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید