جزئیات گفتگوی پوتین و پاشینیان درباره قره‌باغ

کدخبر: ۵۱۲۵۲۹
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین و نخست‌وزیر ارمنستان امروز درباره اجرای توافقنامه‌های مربوط به منطقه قره‌باغ رایزنی تلفنی کردند.
جزئیات گفتگوی پوتین و پاشینیان درباره قره‌باغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاخ کرملین روسه روز سه‌شنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهورروسیه تلفنی با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان درباره اجرای توافقنامه‌ها درباره منطقه قره‌باغ گفت‌وگو کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط کرملین آمده است که در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره ادامه تماس‌ها در سطوح مختلف تاکید کردند.

از سوی دیگر روزنامه «هراپاراک» ارمنستان گزارش کرد که روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید در ارمنستان است.

در این گزارش آمده است که اولین خبر از ساخت پایگاه نظامی جدید روسیه در خاک جمهوری ارمنستان در اواسط ژوئن زمانی منتشر شد که دولت ارمنستان در یک جلسه عادی [کابینه] تصمیم به ایجاد اصلاحات در پروتکل 3 اکتبر 2012 در مورد استقرار پایگاه نظامی روسیه در قلمرو جمهوری ارمنستان را اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، در ماه ژوئن هیچ اشاره‌ای به پایگاه نظامی جدید نشده بود اما گفته می‌شود «نقاط استقرار پایگاه نظامی روسیه» و ترکیب زمین و اموال غیرمنقول در حال واگذاری به طرف روسی است و تغییراتی در اسناد قانونی ایجاد می‌شود.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که منابعی در جمهوری آذربایجان شامگاه شنبه مدعی گلوله‌باران مواضع این کشور نزدیک منطقه «قره‌باغ کوهستانی» توسط ارمنستان شدند.

خبرگزاری روسی «اینترفاکس» نیز گزارش داد که وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای قویاً این اتهام را رد کرده است.

این در حالی است که پیشتر مقام‌های قره باغ مدعی تیراندازی شدید نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت روستاهای ارمنستان با هدف مختل کردن روند زندگی ساکنان منطقه شده بودند.

از سوی دیگر در خبرها آمده است که ژنرال «ذاکرحسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ضمن بررسی وضعیت عملیاتی و شرایط کنونی در مرز با ارمنستان و همچنین قره باغ به ارتش دستور داد که به طور مستمر آماده سرکوب فوری و قاطعانه هر نوع تحریک احتمالی طرف مقابل باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید