افزایش تنش بین روسیه و آمریکا/ هشدار مسکو به قطع کامل روابط

کدخبر: ۵۱۲۵۴۲
مسکو نسبت به قطع کامل روابط با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که ایده واشنگتن برای معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم عواقب سختی در پی خواهد داشت.
افزایش تنش بین روسیه و آمریکا/ هشدار مسکو به قطع کامل روابط

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه هشدار داد که اگر نمایندگان آمریکا به راه خود ادامه دهند و روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کنند، این اقدام احتمالاً به فروپاشی کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور منجر خواهد شد.

در همین ارتباط نیز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارتخارجه روسیه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: اگر مقامات واشنگتن تصمیم بگیرند که به طور کامل هرگونه تعامل با مسکو را متوقف کنند، ما می‌توانیم با این شرایط هم به راه خود ادامه دهیم.

ایده اضافه کردن نام روسیه به فهرست سیاه حامیان تروریسم توسط برخی قانونگذاران مانند سناتور لیندسی گراهام حمایت می‌شود و شامل یک قطعنامه غیرالزام‌آور است که از وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد چنین اقدامی را اتخاذ کند. این قطعنامه هفته گذشته در سنا به تصویب رسید.

از سوی دیگر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان نیز به شدت از این اقدام حمایت می‌کند.

زاخارووا در همین ارتباط با اشاره به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با وجود هشدارهای چین، خاطرنشان کرد: «امیدوارم که رئیس مجلس پرنده به زودی به پایگاه اصلی خود بازگردد و با افرادی که حداقل علاقه‌ای به نحوه کار دیپلماسی دارند، درباره نامگذاری روسیه به عنوان حامی تروریسم گفتگو کند.»

بنا بر گزارش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در برابر درخواست‌های کنگره و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر زدن برچست حامی تروریسم به روسیه مقاومت کرده است. کاخ سفید در این ارتباط معتقد است که چنین اقدامی از نظر تحریم‌های ضد روسیه که ایالات متحده مایل به اعمال آن است، هیچ اثر عملی نخواهد داشت.

زاخارووا همچنین در سخنان خود گفت اگر ایالات متحده روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند، این اقدام برای دو کشور ننقطه بی بازگشت» خواهد بود. او اظهار داشت که درخواست‌ها برای انجام این کار نشانه ضعف آمریکاست، زیرا واشنگتن دیگر در موقعیتی نیست که به سادگی و به خواست خود ملت مخالف خود را مجبور به اطاعات کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید