وعده جدید طالبان به دختران افغانستان

کدخبر: ۵۱۲۹۷۱
عضو ارشد طالبان اعلام کرد که بسته ماندن مکتب‌های دختران در افغانستان همیشگی نخواهد بود.
وعده جدید طالبان به دختران افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز، انس حقانی گفته است که مسائل باقی مانده درباره مکاتب درسی دختران افغانستان حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «انس حقانی»، عضو ارشد طالبان در سخنانی اعلام کرد که بسته ماندن مکتب‌های دختران در افغانستان همیشگی نخواهد بود.

این عضو بلندپایه طالبان در که با طلوع‌نیوز گفتگو می‌کرد، همچنین افزود: پس از رسیدگی به برخی از کارها، امارت اسلامی مشکل مکاتب دختران را از میان خواهد برداشت.

او گفت: اینجا یک نظام است و اصول و اساس دارد، من امید دارم که این مسله که به کیفیت یا به طرزالعمل است، هرچه که باقی مانده حل شود. مسائل باقی مانده هم اینگونه نیست که دائمی باشد یا نیمه تمام باقی بماند، تمام مسائل حل خواهد شد.

با آن که همواره طالبان وعده باز گشایی مکتب‌های دخترانه افغانستان را داده اند، اما تا کنون این وعده‌ها عملی نشده است.

به گزارش مهر، گزارش‌های زیادی مبنی بر اینکه دختران در رده‌های سنی خاصی نمی‌توانند در افغانستان درس بخوانند و به مدرسه بروند، منتشر شده و در حالی که مدارس افغانستان به روی دانش آموزان پسر بازگشایی شده است، سرنوشت تحصیل برخی دختران افغانستانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وزارت معارف طالبان، هفت ماه پس از به قدرت رسیدن، در روز بازگشایی مدارس دخترانه، اعلام کرد که تمام مدارس دخترانه تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود و این تعطیلی تا به امروز ادامه دارد. علت این تعطیلی، نبود «لباس مکتب» مناسب عنوان شده است. طالبان در این باره توضیح داد: «هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب طراحی شود، آن گاه بر اساس حکم رهبری طالبان مکاتب دخترانه آغاز خواهد شد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید