هشدار آمریکا نسبت به اقدامات اخیر چین!

کدخبر: ۵۱۳۳۱۲
اقتصادنیوز: پس از آنکه مقامات تایوان روز شنبه ادعا کردند جنگنده ها و کشتی‌های جنگی چین حمله به این جزیره را تمرین کرده اند، کاخ سفید نیز مدعی شد این اقدامات افزایش قابل توجه تلاش های چین برای تغییر وضعیت موجود است.
هشدار آمریکا نسبت به اقدامات اخیر چین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا یک سخنگوی کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی گفت: این اقدامات افزایش قابل توجه تلاش های چین برای تغییر وضعیت موجود و تحریک آمیز و غیرمسئولانه هستند و خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می دهند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: این اقدامات همچنین با هدف دیرینه ما برای حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، که جهان نیز خواستار آن است، در تضاد هستند.

پیش از این، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به اقدام چین مبنی بر قطع همکاری با آمریکا در برخی حوزه ها، این اقدام را غیرمسوولانه خواند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از روزها جنجال آفرینی درباره سفرش، سرانجام شامگاه سه شنبه ۱۱ مرداد ماه وارد تایوان شد و مورد استقبال مقام‌های این جزیره قرار گرفت.وزارت خارجه چین سه‌شنبه شب در اعتراض به سفر پلوسی به جزیره تایوان، سفیر این کشور را احضار کرد.

جان کربی همچنین گفت که  آمریکا در ارتباط با تایوان مطلبی برای اصلاح ندارد. پس از درخواست چین از آمریکا مبنی بر "تصحیح اشتباهات خود" در ارتباط با سفر نانسی پلوسی به تایوان، کربی گفت که آمریکا هیچ چیز برای اصلاح ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید