رونویسی سوئد از ابتکار عمل انگلیس در قبال سربازان اوکراینی

کدخبر: ۵۱۳۴۴۶
اقتصادنیوز: در راستای ابتکار عمل دولت انگلیس، سوئد قصد دارد ۱۲۰ مربی نظامی را برای آموزش سربازان اوکراینی به انگلیس اعزام کند.
رونویسی سوئد از ابتکار عمل انگلیس در قبال سربازان اوکراینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در ادامه جنگ افروزی های غرب در اوکراین، دولت سوئد برنامه هایی برای آموزش نظامیان اوکراینی در نظر دارد.

اسپوتنیک گزارش داد، دفتر دولت سوئد روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در نظر دارد، ۱۲۰ مربی نظامی را برای آموزش سربازان اوکراینی به انگلیس اعزام کند.

در بیانیه ای در وب سایت دولت سوئد اعلام شد: نیروهای مسلح سوئد حداکثر ۱۲۰ مربی را در فاصله زمانی ۱۲ آگوست تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، برای انجام آموزش های نظامی اولیه برای شهروندان اوکراینی در چندین دوره آموزشی، به انگلسی اعزام خواهد کرد. این بیانیه می افزاید: حداکثر ۶۰ مربی نظامی سوئدی به طور همزمان در انگلیس حضور خواهند داشت.

«آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که اتاوا با اعزام ۲۲۵ مربی نظامی تعهد خود را به ابتکار انگلیس نشان خواهد داد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس در اواسط ماه ژوئن ابتکار عملی را برای ارائه آموزش نظامی اولیه به سربازان اوکراینی با پتانسیل آموزش حداکثر ۱۰ هزار سرباز پیشنهاد کرد. جانسون همچنین از کشورهای حاضر در طرح «نیروی اعزامی مشترک» (JEF) و کانادا خواست تا به این روند آموزشی بپیوندند.

JEF یک نیروی اعزامی به رهبری انگلیس و متشکل از کشورهای دانمارک، فنلاند، استونی، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، سوئد و نروژ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید