انتقاد چین از رویکرد واشنگتن در قبال تایوان/آمریکا سفسطه بازی می‌کند

کدخبر: ۵۱۳۴۵۷
اقتصادنیوز: وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با انتقاد از رویکرد مداخله‌جویانه آمریکا در قبال تایوان، گفت: اقدامات پکن در مورد تایوان در راستای حفظ تمامیت ارضی آن صورت می گیرد.
انتقاد چین از رویکرد واشنگتن در قبال تایوان/آمریکا سفسطه بازی می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر خارجه چین بار دیگر موضع مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور و به طور خاص منطقه تایوان را مورد نکوهش قرار داد.

رویترز گزارش داد، «وانگ یی» امروز یکشنبه در تازه ترین واکنش دیپلماتیک به سفر تنش آفرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد: تایوان بخشی از ایالات متحده نیست، بلکه جزء قلمرو چین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین با انتقاد ازرویکرد جنجالی آمریکا در شرق آسیا، که با سفر «نانسی پلوسی» به خوبی نمود یافت، گفت که ایالات متحده در قبال مسئله تایوان سفسطه بازی می کند. وانگ تاکید کرد که اقدامات چین در قبال تایوان عادلانه، مناسب و قانونی بوده و علاوه بر این با هدف حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور صورت می گیرد.

که ایالات متحده در مورد مسئله تایوان درگیر سفسطه بوده است و اقدامات چین در مورد تایوان عادلانه، مناسب و قانونی بوده و همچنین با هدف حفظ حاکمیت مقدس و تمامیت ارضی کشور انجام شده است.

سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که بی توجه به هشدارهای چین صورت گرفت، موج تازه ای از تنش ها را در روابط متشنج پکن و واشنگتن به راه انداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید