انتشار بیانیه هشدارآمیز توسط طالبان پاکستانی

کدخبر: ۵۱۳۸۷۵
اقتصادنیوز: طالبان پاکستانی امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده است که در سراسر منطقه مرزی با افغانستان «امارت اسلامی» ایجاد خواهد کرد.
انتشار بیانیه هشدارآمیز توسط طالبان پاکستانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در پی کشته شدن یک فرمانده تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، این گروه اعلام کرد عملیاتش علیه ارتش پاکستان را از سر می‌گیرد و در مناطق مرزی "امارت اسلامی" ایجاد می کند.

نشریه ۸ صبح افغانستان گزارش داد، طالبان پاکستانی امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده است که در سراسر منطقه مرزی با افغانستان «امارت اسلامی» ایجاد خواهد کرد.

در این اعلامیه از عمر خالد خوراسانی فرمانده ارشد این گروه که اخیرا در افغانستان کشته شد، تمجید شده و همچنان کشته شدن یعقوبی باجوری، از دیگر فرماندهان خود را نیز تایید کرده است.

عمر خالد خوراسانی از رهبران ارشد تحریک طالبان پاکستان، دو روز پیش با راننده و دو دستیار نزدیکش در انفجار مین کنار جاده‌ای در ولایت پکتیکا کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان در حالی از آغاز مجدد عملیاتش علیه ارتش پاکستان خبر می‌دهد که رهبران این گروه در ماه‌های اخیر در کابل به سر می‌بردند.

براساس گزارش‌ها، طالبان افغانستان به ویژه شبکه حقانی سعی کردند که میان این تحریک طالبان پاکستان و حکومت پاکستان صلح برقرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید