ضرب الاجل مقتدی صدر برای انحلال پارلمان عراق

کدخبر: ۵۱۴۰۷۳
اقتصادنیوز: رهبر جریان صدر گفت: من خطاب به دستگاه قضایی عراق می گویم که به رغم فشارهای سیاسی و امنیتی، امیداریم وارد عمل شده و کار درست را انجام دهد.
ضرب الاجل مقتدی صدر برای انحلال پارلمان عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری رسمی عراق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر با بیان اینکه انحلال پارلمان نیازی به برگزاری جلسه پارلمان ندارد، از شورای عالی قضایی این کشور خواست حداکثر تا اواخر هفته آینده، پارلمان را منحل کند.

وی افزود: شاید برخی بگویند که انحلال پارلمان نیاز به برگزاری جلسه پارلمان دارد تا در مورد انحلال خود تصمیم گیری کند، اما باید توجه داشت که برخی گروه ها در برابر خواسته ملت تسلیم نخواهند شد.

صدر ادامه داد: من خطاب به نهادهای قضایی ذی ربط به ویژه شورای عالی قضایی می گویم که امیدوارم روند به ویژه پس از پایان مهلت قانونی برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر تصحیح شود.

وی ادامه داد: من خطاب به دستگاه قضایی عراق می گویم که به رغم فشارهای سیاسی و امنیتی، امیداریم وارد عمل شده و کار درست را انجام دهد.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: شورای عالی قضایی بعد از موارد نقض قانون اساسی که ذکر شد، پارلمان را حداکثر تا پایان هفته آینده منحل، و رئیس جمهور را به تعیین زمان انتخابات زود هنگام مکلف کند.

صدر گفت: در این مدت اعتصابات ادامه خواهد داشت و ما از معترضان و فراکسیون مستعفی صدر می خواهیم که دعاوی رسمی خود را در این زمینه به دادگاه فدرال ارائه دهند.

وی عنوان کرد: واضح است که دستگاه قضایی در برابر آزمونی قرار گرفته است که باید منفعت ملت عراق را انتخاب کند و تسلیم فشارها نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید