دومین حمله راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا

کدخبر: ۵۱۴۲۹۶
اقتصادنیوز: بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا در اوکراین در حالی برای دومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته که سازمان ملل درخصوص وقوع فاجعه در این تأسیسات هشدار داده است.
دومین حمله راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» در اوکراین روز پنجشنبه برای دومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته و این بار هم مسکو و کی‌یف یکدیگر را بابت آن مقصر دانسته‌اند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، روسیه و اوکراین یکدیگر را به شلیک پنج راکت به انبار پسماندهای رادیواکتیو بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا متهم کرده‌اند.

از یک سو سازمان اتمی اوکراین می‌گوید دور جدید حملات روسیه به نیروگاه زاپوریژیا علیه یکی از ۶ رآکتور آن موجب به راه افتادن دود غلیظ و آسیب به حسگرهای پرتوزایی شده است.

از سوی دیگر شبکه «راشا تودی» به نقل از یکی از «مقامات منطقه‌ای» نوشته است، نیروهای اوکراینی با استفاده از توپخانه سنگین از کرانه رود دنیپر این حمله را انجام داده‌اند.

این مقام دولت محلی گفته است، نیروهای اوکراینی در تلاشهستند انبار بتنی که هزاران تُن پسماند رادیواکتیو در آن نگه‌داری می‌شود تخریب کنند.

این دومین بار است که نیروگاه اتمی زاپوریژیا تحت کنترل نیروهای روسی و توسط کارشناسان اوکراینی اداره می‌شود تحت حمله راکتی قرار می‌گیرد. وزارت امور خارجه آمریکا امروز گفته از «غیرنظامی شدن» این نیروگاه حمایت می‌کند.

پس از حمله اول به این نیروگاه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تداوم درگیری‌ها اطراف این تأسیسات ممکن است «به فاجعه منجر شود».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در بیانیه‌ای هشدار داده حادثه در این نیروگاه ممکن است از آنچه در نیروگاه اتمی «چرنوبیل» رخ داد نیز فاجعه‌بار تر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید