واکنش اتحادیه اروپا به تخریب مدرسه در شرق رام الله توسط اسرائیل

کدخبر: ۵۱۴۳۹۳
اقتصادنیوز: نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب مدرسه «عین سامیه» در شرق رام‌الله را غیرقانونی و مغایر با قوانین بشردوستانه بین المللی دانست.
واکنش اتحادیه اروپا به تخریب مدرسه در شرق رام الله توسط اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایرنا، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب مدرسه "عین سامیه" در شرق رام الله را "غیرقانونی" دانست.

آناتولی گزارش داد، سون کوهن فون بورگسدورف در حاشیه بازدید از این مدرسه به همراه نمایندگان و سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در فلسطین، گفت: تصمیم اسرائیل برای تخریب این مدرسه غیرقانونی و مغایر با قوانین بشردوستانه بین المللی است.

بورگسدورف خاطرنشان کرد: این مدرسه با حمایت و بودجه اتحادیه اروپا به منظور آموزش دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز آنها ساخته شده است.

وی ادامه داد: با تخریب این مدرسه، دانش آموزان برای رسیدن به نزدیک ترین مدرسه باید ۹کیلومترجاده را که از اطراف شهرک های اسرائیلی می گذرد طی کنند که این مسیر جان آنها را به خطر می اندازد.

او خواستار توقف فوری دستور تخریب این مدرسه شد.

این مقام اروپایی تصریح کرد: سفرا و نمایندگان حاضر دراین بازدید، درد و رنج ساکنان عین سامیه و همچنین منطقه مسافر یظا (در جنوب الخلیل) که در معرض خطر تخریب است را به پایتخت های کشورهای خود گزارش خواهند داد.

وی ادامه داد: ما باید به ساکنان برای مقاومت در برابر تخریب کمک کرده و اجازه تخریب این مراکز اسکان را ندهیم.

 به گفته مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی بیت المقدس (یک تشکل غیردولتی) یک دادگاه منطقه ای در بیت المقدس روز چهارشنبه حکم "تخریب فوری" مدرسه عین سامیه در شمال شرقی رام الله را صادر کرد.

به گزارش این منبع، این مدرسه که ۳۰۰ دانش‌آموز منطقه را تحت پوشش آموزشی خود دارد، در منطقه ای واقع شده که رژیم صهیونیستی ساخت و ساز در آن را ممنوع اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی در طبقه‌بندی مناطق مختلف، حدود ۶۰ درصد ازکرانه باختری را بعنوان منطقه ج تعیین و ساخت و ساز دراین منطقه را ممنوع اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید