انتقاد تند یک نماینده از سخنگوی دولت/ هرجا کم می آورد، مشکل را به گردن مجلس می اندازد

کدخبر: ۵۱۴۷۷۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس در خصوص قیمت‌ها مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر لغو آن قانون نداشته ایم.
انتقاد تند یک نماینده از سخنگوی دولت/ هرجا کم می آورد، مشکل را به گردن مجلس می اندازد

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شهباز حسن‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس مجلس باید آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند چرا که امروز مطالبی درباره برجام شنیده می‌شود اما نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بر این بود که قیمت کالاهای اساسی بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به شدت افزایش یافته و لجام گسیخته است و هر جا سخنگوی دولت کم می‌آورد مشکل را به گردن مصوبه مجلس می‌اندازد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال بنده آن است که آیا مجلس هنوز در رأس امور است یا خیر؟ مصوبات سران قوا برخلاف مصوبات مجلس است و شنیده ایم که درباره قیمت‌ها قرار است در جلسه سران قوا تصمیم گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید در مجلس تصمیم گیری شود.

حسن‌پور متذکر شد: تا امروز یک ریال بودجه برای بخش عمرانی اختصاص نیافته است، وام بنیاد مسکن هم که ۲۰۰ میلیون تومان است پرداخت نشده و مردم برای دریافت این وام مشکل دارند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: در خصوص قیمت‌ها باید تاکید کنم مصوبه مجلس کاملاً مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر اینکه قانون مجلس حذف شود و قانون ارائه کالابرگ لغو شود، نداشتیم.

وی بیان کرد: درباره موافقت نامه‌ها هم باید بگویم سازمان برنامه و بودجه به ما گزارش داده اند و این موافقت نامه‌ها امضا شده است. ۱۲ همت به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شده و ما پیگیری می‌کنیم مابقی آن انجام شود. حتماً از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت می‌کنیم در صحن مجلس حضور یابد و در این باره توضیحاتی ارائه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید