نشست مشترک دولت و مجلس+جزئیات

کدخبر: ۵۱۴۹۳۴
اقتصادنیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: دولتمردان گزارشی از اقدامات مختلفی که دولت در عرصه‌های گوناگون انجام داده است، ارائه دادند.
نشست مشترک دولت و مجلس+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی درباره جزئیات نشست مشترک امروز دولت و مجلس، اظهار داشت: در این جلسه رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مباحث مختلف کشور نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: دولتمردان گزارشی از اقدامات مختلفی که دولت در عرصه‌های گوناگون انجام داده است، ارائه دادند. در این جلسه مطرح شد که دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان تنخواهی را که دولت سابق از بانک مرکزی گرفته بود، تسویه کرده است و ماهانه سایر بدهی‌های دولت قبل هم در حال پرداخت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مباحث مطروحه، دولت قبل انبارها را خالی تحویل داده بود، اما دولت فعلی اقدامات مهمی انجام داده است که باعث شده است در حال حاضر همه انبارها مملو از کالاهای اساسی باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۹۹ کل درآمدهای نفتی ۸ میلیارد دلار بود اما در حال حاضر میزان درآمدهای نفتی به ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که عدد بسیار خوب و قابل توجهی است.

سلیمی اظهار داشت: از یاد نمی بریم که سال گذشته مردم به دلیل قطع شدن مکرر برق گله‌مند بودند اما با مدیریت بسیار خوبی که دولت سیزدهم داشته است، امسال این اتفاق نیفتاد و مدیریت خوبی را در حوزه برق شاهد هستیم.

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس هم در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و عمده مباحثی که از سوی نمایندگان مطرح شد، درباره وضعیت معیشتی مردم بود.

وی افزود: ضرورت ساماندهی وضعیت مسکن یکی از مسائل دیگری بود که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان گفتند که اقدامات انجام شده در حوزه مسکن کافی نیست و باید به صورت جدی‌تر در این زمینه اقدام شود.

سلیمی تصریح کرد: نمایندگان درباره گرانی مواد غذایی مباحثی را مطرح کردند و خواستار مدیریت بازار شدند. همچنین بانک‌ها باید تسهیلاتی را برای رونق تولید پرداخت می‌کردند اما بانک‌ها تعلل می‌کنند که این موضوع هم تاکید شد که رفع شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار بر این شد که جلسات مشترک بین دولت و مجلس تداوم داشته باشد و رئیس جمهور هم از این جلسات استقبال کرد و با حوصله مباحث را شنید.

وی متذکر شد: رئیس مجلس شورای اسلامی هم مباحثی را در این جلسه مطرح کرد که عمده صحبت‌های وی درباره این بود که جلسات مشترک بین دولت و مجلس ضرورت دارد و موجب هم افزایی می‌شود و فهم مشترک از مسائل کشور می‌شود و منجر به این می‌شود که دولت و مجلس راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کشور پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید