حمله اسرائیل به پایگاه نظامی ایران به روایت رویترز/ چند نفر در سوریه کشته و زخمی شدند؟

کدخبر: ۵۱۵۰۵۹
رویترز با انتشار خبری ادعا کرد اسرائیل در حمله دیروز یکشنبه به سوریه، پایگاه نظامی ایران را مورد هدف قرار داد.
حمله اسرائیل به پایگاه نظامی ایران به روایت رویترز/ چند نفر در سوریه کشته و زخمی شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، رویترز به نقل از منابعی مدعی شد اسرائیل در حمله دیروز یکشنبه به سوریه، پایگاه نظامی ایران را مورد هدف قرار داد.

 هنوز منابع رسمی در ایران، سوریه یا اسرائیل، به این خبر واکنش نشان نداده اند.

رویترز در خبری با تیتر "منابع: اسرائیل اهداف ایرانی در نزدیکی پایگاه های روسیه در ساحل دریای مدیترانه را مورد حمله هوایی قرار می دهد" نوشت: "سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و منابع نظامی سوریه گفته اند اسرائیل به اهداف ایرانی حمله هوایی کرده است. این اهداف در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه در سوریه و در ساحل دریای مدیترانه هستند".

منظور رویترز، حملات اسرائیل به سوریه در روز یکشنبه (دیروز) است.

ادعای رویترز: حمله اسرائیل به پایگاه ایران در سوریه

این خبر رویترز توسط خبرنگارانش در شهرهای قدس و قاهره تهیه و از دفتر رویترز در اردن منتشر شده است.

ارتش سوریه قبل از این گفته بود در حملات روز یکشنبه اسرائیل، سه نظامی سوریه کشته و سه نفر دیگر هم زخمی شدند. اسرائیل در روز یکشنبه (دیروز) دو حمله همزمان به استان ساحلی طرطوس سوریه و دمشق (پایتخت) داشت.
استان طرطوس سوریه در ساحل دریای مدیترانه و محل استقرار پایگاه دریایی روسیه است.

مقامات و رسانه های دولت سوریه هیچ اطلاعاتی درباره محل دقیق حمله منتشر نکردند.

رویترز به نقل از دو نیروی نظامی مطلع و جدا شده از نیروهای مسلح سوریه نوشت: حمله اسرائیل به مناطق شمالی دمشق انجام شد. در این حمله مراکزی مورد هدف قرار گرفتند که حزب الله لبنان گروه حامی ایران آنها را اداره می کند.

ادعای رویترز: حمله اسرائیل به پایگاه ایران در سوریه

افسر ارتش سوریه در منطقه طرطوس که خواست نامش اعلام نشود به خبرگزاری رویترز گفت پایگاه ایران در نزدیکی روستای ابوعصفه در جنوب شهر ساحلی طرطوس مورد هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

در سال های اخیر، اسرائیل صدها حمله به سوریه داشته است اما معمولا در این حملات، استان های ساحلی سوریه شامل حملات نمی شدند. پایگاه های نظامی روسیه در این استان ها متمرکز هستند. پایگاه دریایی روسیه در استان ساحلی طرطوس و پایگاه هوایی روسیه (حمیمیم) هم در استان لاذقیه قرار دارد. کشتی های جنگی روسیه در این پایگاه دریایی این کشور در ساحل سوریه، پهلو می گیرند و جنگنده ها و نیروهای رزمی روس ها هم در پایگاه حمیمیم هستند.

رویترز در این گزارش ادعا کرد در صدها حملات اسرائیل به سوریه، بارها پایگاه های ایران مورد هدف قرار گرفته اند.

رویترز اضافه کرد کارشناسان اسرائیلی و منطقه ای گفته اند هدف این حملات جلوگیری از رشد نفوذ ایران در سوریه است.

دخالت نظامی روسیه در سوریه در کنار حضور نیروهای ایران در این کشور باعث پیروزی دولت بشار اسد در جنگ داخلی این کشور شد؛ جنگی که یک دهه طول کشید.

رویترز توضیح داد: اقلیت علوی سوریه در مناطق ساحلی سوریه زندگی می کنند. بشار اسد هم از اقلیت علوی سوریه است. علوی ها بر سمت هی بالای ارتش و نیروهای امنیتی، سیطره دارند.

ارتش روسیه در برابر حملات اسرائیل به سوریه، بی طرف است. با این حال به تازگی تنش میان اسرائیل و روسیه به دلیل محکومیت جنگ روسیه علیه اوکراین از سوی تل آویو، افزایش یافت. روسیه هم در مقابل، آژانس مهاجرت یهود در روسیه را تعطیل کرد.

اسرائیل در ماه گذشته میلادی هم گفت که هواپیماهای نظامی این کشور در سوریه، با شلیک ضدهوایی روس ها مواجه شدند. اسرائیل این اتفاق را اولین حادثه از این نوع توصیف کرد.

در یکی از مهمترین حملات اخیر اسرائیل به سوریه، فرودگاه غیرنظامی دمشق مورد هدف قرار گرفت و تخریب شد. این حمله باعث شد فرودگاه دمشق برای چند روز از کار بیافتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید