مذاکرات اخیر ، همان برجام ظریف است؟

حمله به ظریف و روحانی در روزنامه کیهان /ایران مسیر سوم را باز کرده است

کدخبر: ۵۱۵۷۶۲
کیهان مدعی شد ضلع اروپایی مذاکرات به صورت چکشی از ایران خواسته بود که جواب خود را به صورت بله یا نه ارسال کند: یا قبول کن یا رد کن. امّا ایران مسیر سوم را باز کرد و نظر خود را اعلام به سمع طرف غربی رساند.
حمله به ظریف و روحانی در روزنامه کیهان /ایران مسیر سوم را باز کرده است

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان نوشت:

حامیان دولت روحانی ۲ سناریو برای مذاکرات وین در نظر گرفتند اول اینکه «اگر توافق نشد، بگویند از نابلدی تیم مذاکراتی دولت است. در انتهای این سناریو تهران مقصر است.» دوم اینکه‌ «اگر توافق شد، این توافق همان توافق ظریف- روحانی است که احیا شد و همزمان بگوید که بالاخره دولت انقلابی هم فهمید که باید مذاکره کند و...»

 

این جریان با وجود آنکه تمایلی ندارد برند «ما بلدیم توافق کنیم» از دستش خارج شود، نمی‌تواند ناراحتی خود را بروز دهد و لاجرم باید از امکان توافق ابراز خوشحالی کند. پس ناچار است بگوید این چیزی که توافق شد همان توافق قبلی است و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

خط هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی‌است که هنوز اتفاقی نیفتاده و صرفاً تهران جواب نهایی را فرستاده است. تا همین جا نیز ایران برخلاف نظر اتحادیه اروپا عمل کرده است. ضلع اروپایی مذاکرات به صورت چکشی از ایران خواسته بود که جواب خود را به صورت بله یا نه ارسال کند: یا قبول کن یا رد کن. امّا ایران مسیر سوم را باز کرد و نظر خود را اعلام به سمع طرف غربی رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید