امام جمعه اصلاندوز:

لزوم توجه ویژه به پیوست فرهنگی و دینی در فضای مجازی

کدخبر: ۵۱۵۹۸۷
اقتصادنیوز: امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: به پیوست‌های فرهنگی و مذهبی در دنیای مجازی باید توجه ویژه داشت که مبادا فضای مجازی باعث سقوط اخلاق باشد و لازم است که حریم خانواده‌ها و حریم فکری نوجوانان در این وادی توسط خانواده‌ها حفظ شود.
لزوم توجه ویژه به پیوست فرهنگی و دینی در فضای مجازی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی این است که مساجد و فضاهای دینی رونقی بی سابقه گرفت صفوف نوبت اعتکاف و عبادت از هزاران جوان، استاد و دانشجو، زن و مرد آکنده شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بر روی خالی شدن مساجد از مردم حساب ویژه باز کرده که ضروری است ما نیز در راستای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به همراه هیأت امنا و ریش سفیدان تلاش مضاعف کنیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: یکی از راهکارها مشارکت دادن خانواده‌ها در اداره امور مسجد می‌باشد و ما هر چه در این راستا گام برداریم موفق تر خواهیم شد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه آراستگی مساجد خود باعث ترغیب به حضور در مساجد می‌شود، تصریح کرد: رعایت نظافت و بهداشت مساجد بایستی به صورت مستمر مورد بررسی قرار گیرد چرا که این مهم بر کیفیت حضور قشر نوجوانان و جوانان اثر مثبت دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز بیان کرد: اینکه مسجد همیشه برقرار بوده و درب آن دائماً به روی مؤمنین باز باشد یک اصل تلقی می‌شود که در این میان مساجد ما حتماً باید دارای هیأت امناهای فعال و امام جماعت‌های دغدغه مندی باشد که در صدد گره گشایی از معضلات مردم است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه به هیچ طریق نباید مساجد انحصاری شوند، بیان کرد: شایسته است که روح وحدت بر مساجد ما حاکم باشد.

امام جمعه اصلاندوز روز جهانی دنیای مجازی و اهمیت‌های این فضا را یادآور شد و بیان کرد: رشد تکنولوژی به افزایش کیفیت زندگی بشر منجر می‌شود و هر چقدر تکنولوژی‌های روز افزایش پیدا کند به نفع جامعه محسوب می‌شود و ما از آن استقبال می‌کنیم.

جعفرزاده افزود: فضای مجازی بسیاری از مشکلات را از پیش روی جامعه رفع کرده اما برخی از نگرانی‌های فرهنگی را نیز ایجاد کرده است.

وی گفت: وقتی که مقام معظم رهبری به این اندازه از اهمیت فضای مجازی صحبت می‌فرمایند یعنی این فضا قابلیت‌های بسیاری دارد لذا ما باید با قدرت و صلابت در این فضا به ایفای نقش بپردازیم و امکان عمل را در این زمینه از دشمنان سلب کنیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: از طرفی به پیوست‌های فرهنگی و مذهبی در دنیای مجازی نیز باید توجه ویژه داشت که مبادا فضای مجازی باعث سقوط اخلاق باشد و لازم است که حریم خانواده‌ها و حریم فکری نوجوانان در این وادی توسط خانواده‌ها حفظ شود.

جعفرزاده با تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: دشمنان درصدد ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند و از طرفی درصدد هستند تا مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند بنابراین دولت باید عملکردهای خود را به عنوان دستاوردهای نظام به اطلاع مردم برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید