شهادت صدراعظم آلمان در کمیته تحقیق پارلمانی هامبورگ

کدخبر: ۵۱۶۰۳۱
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان درباره یک کلاهبرداری مالیاتی چند میلیارد یورویی در برابر کمیته تحقیق پارلمانی هامبورگ در جلسه استماع برای شهادت حاضر شود.
شهادت صدراعظم آلمان در کمیته تحقیق پارلمانی هامبورگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ هم‌زمان با اینکه اولاف شولتس تلاش می‌کند تا ائتلاف معترض دولت خود را با وجود نارضایتی فزاینده‌ای از افزایش شدید تورم انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین حفظ کند، این مورد و پرونده، تهدیدی برای تضعیف این صدراعظم محسوب می‌شود.

رویترز گزارش داد، ریچارد سیلمکر، نماینده محافظه‌کاران اپوزیسیون به شبکه تلویزیونی ان‌تی وی گفت: «این موضوع بسیار فریب‌کارانه و نادرست است و نمی‌توانست بدون نفوذ سیاسی رخ دهد.»

شولتس که هرگونه نادرستی در رسیدگی به این موضوع را رد کرده است، قرار است در برابر کمیته تحقیق پارلمانی هامبورگ در جلسه استماع روز جمعه از ساعت ۱۴ به وقت محلی حاضر شود.

وی اخیرا به خبرنگاران گفت: «این موضوع دو سال و نیم است که مطرح شده است. پرونده‌های بی‌شماری مورد بررسی قرار گرفته است و به اظهارات افراد بی‌شماری گوش داده‌ایم. نتیجه همیشه این است: هیچ نفوذ سیاسی وجود نداشته است.»

اما عناوین اخیر حاکی از آن است که ۲۰۰ هزار یورو از گاوصندوق یک سیاستمدار محلی از سوسیال دموکرات‌های حاکم شولتس کشف کرده‌اند؛ اتفاقی که بحث مداخله سیاسی را از نو برانگیخته است.

شولتس گفته که نسبت به این پول و منشا آن بی‌خبر است و افزود که مدت‌هاست با قانونگذار مربوطه ارتباطی ندارد. این در حالیست که این قانونگذار هنوز اظهار نظر نکرده است.

اولاف شولتس سال گذشته با قانونگذاران هامبورگ روبرو شد و اذعان داشت که در آن زمان با رئیس وقت بانک محلی واربورگ دیدارهایی داشته است، اما گفت که نمی‌تواند جزئیات را به خاطر بیاورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید