شرط و شروط کیهان برای توافق هسته ای خوب +فیلم

کدخبر: ۵۱۶۱۳۹
در برنامه امروز 29 مرداد کیوسک، مهم‌ترین عناوین خبری و تیتر یک روزنامه‌های صبح تهران را مرور کردیم.
شرط و شروط کیهان برای توافق هسته ای خوب +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران٬ روزنامه کیهان در گزارش تازه خود به نقل از شبکه الجزیره جزییاتی از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام را منتشر کرده و نوشته است این جزییات در صورت صحت نشان دهنده تله‌گذاری برای جمهوری اسلامی است: چراکه نه از «لغو تحریم»‌های اصلی خبری است و نه از «راستی‌آزمایی» و یا «تضمین». اما منابع آگاه که نخواستند نامی از آن‌ها فاش شود، همچنین مدعی شدند: که در روز اول امضای توافق ۱۷ بانک و ۱۵۰ نهاد اقتصادی رفع تحریم می‌شوند و از همان روز اول اجرای توافق، تهران به‌طور تدریجی شروع به کاهش گام‌های هسته‌ای خود می‌کند. مخالفت کیهان با پیشنهاد اتحادیه اروپا درحالی مطرح شده که شورای امنیت ملی امریکا در توییتی، برخی ادعاهای مطرح‌شده توسط مقامات و منابع مختلف درخصوص مفاد پاسخ ایران به متن نهایی اتحادیه اروپا بر سر احیای برجام را به طور کلی تکذیب کرده است. 

بازگشت به گذشته 

دکتر فرهاد نیلی، اقتصاددان در سرمقاله‌ی امروز روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «نسخه عقب‌گرد در سیاستگذاری» نوشته است که نسخه اخیر طرح بانکداری جمهوری اسلامی که در انتظار تصویب قریب‌‌‌الوقوع مجلس قرار دارد، با قانونی‌‌‌کردن انحرافات بنیادین فراوان در نظام پولی و مالی کشور و ریل‌‌‌گذاری کژراهه‌‌‌های زیاد در مسیر سیاستگذاری پولی، ارزی و اعتباری و تنظیم‌‌‌گری و نظارت بر بانک‌ها، ظرفیت قانونی موردنیاز برای کنترل تورم و تحقق سلامت بانکی را تا سال‌ها و بلکه دهه‌‌‌ها از کشور سلب خواهد کرد.

حشرات به جان آثار موزه هنرهای معاصر افتادند 

روزنامه همشهری در گزارشی نوشته که بیدکاغذها به جان آثار موزه هنرهای معاصر افتادند. ماجرا از دست به دست شدن یک ویدئو در فضای مجازی شروع شد. ویدئویی که نشان می‌داد، حشرات کوچکی در قاب یک عکس از موزه‌های هنرهای معاصر جا خوش کردند، حالا روزنامه همشهری این حشرات را «سیلورفیش» خوانده که به نوعی خوره کتاب محسوب می‌شوند. این گزارش همچنین خبر داده که سمپاشی برای از بین بردن این حشرات، موزه را تعطیل کرده است. 

در برنامه امروز کیوسک آخرین وضعیت کرونا در کشور و چرایی عدم ارسال کد تایید برای ورود به شبکه‌های اجتماعی خارجی را نیز مرور کرده‌ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید