نخست وزیر طالبان برکنار می شود؟

کدخبر: ۵۱۶۳۴۷
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید که ممکن است ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر حکومت طالبان به دلیل بیماری و کهولت سن استعفا دهد یا کنار گذاشته شود.
نخست وزیر طالبان برکنار می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رحمت‌الله نبیل، رییس سابق امنیت ملی افغانستان در رشته توییتی به نقل از منابع خود نوشته‌ است که رقابت شدیدی برای جانشینی ملا حسن آخوند میان سران طالبان شکل گرفته است.

او افزوده‌ است که پاکستان، عربستان سعودی و انگلیس سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رییس شبکه حقانی را برای جانشینی ملا حسن آخوند ترجیح می‌دهند؛ اما آمریکا، قطر و خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا در افغانستان از ملا برادر یا ملا یعقوب حمایت می‌کنند.

به گفته او، بین ملا برادر، ملا یعقوب و سراج‌الدین حقانی رقابت شدیدی جریان دارد؛ اما رهبر طالبان طرفدار عبدالحکیم حقانی است.

ملا محمد یعقوب، فرزند ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان در حال حاضر سرپرستی وزارت دفاع این گروه را در دست دارد و ملا عبدالغنی برادر، معاون ملا حسن آخوند است.

اما به گفته نبیل برای ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر دیده نشده طالبان گزینه مورد نظر حکیم حقانی، قاضی‌القضات این گروه است.

این در حالی است که سران طالبان در مسایل مختلف مربوط به حکومت‌داری باهم دچار اختلاف‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید