پیشنهاد جدید اسرائیل به لبنان!

کدخبر: ۵۱۶۴۸۶
اقتصادنیوز: بیروت و تل آویو درباره مسئله ترسیم مرزهای دریایی به توافق نزدیک شده اند.
پیشنهاد جدید اسرائیل به لبنان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شبکه چهار تلویزیون رژیم صهیونیستی از پیشنهاد جدید این رژیم به لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی خبر داد.

این رسانه عبری زبان درباره حل بحران ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل تاکید کرده است که درباره موضوع سکوی مورد منازعه کاریش کوتاه نمی آید.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع رسمی لبنان اعلام کرده بود که بیروت و تل آویو درباره مسئله ترسیم مرزهای دریایی به توافق نزدیک شده اند.

منبع مذکور افزود: ما درباره ترسیم مرزهای دریایی، به توافق بسیار نزدیک شده ایم و اعلام کرده ایم که جوابی که آموس هوکشتاین میاجی گر آمریکایی از طرف تل آویو به پیشنهاد لبنان خواهد برد، مثبت خواهد بود و او به زودی به بیروت بازخواهد گشت.

بر اساس اعلام این منبع، هوکشتاین ماه سپتامبر مسئله ترسیم مرزهای دریایی نهایی خواهد شد.

گفتنی است پیش از این سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به صهیونیست‌ها در زمینه مانع تراشی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفته بود که اگر لبنان نتواند از منابع گازی و نفتی در دریای مدیترانه استفاده نکند، رژیم صهیونیستی نیز حق استخراج نفت و گاز از هیچ میدان گازی در دریا را نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید