خبری مهم بورل از موافقت کشورهای عضو برجام با پیشنهاد اروپا

کدخبر: ۵۱۶۸۶۶
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تائید کرد اکثر کشورهای عضو مذاکرات هسته ای با ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا موافق هستند.
خبری مهم بورل از موافقت کشورهای عضو برجام با پیشنهاد اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تائید کرد اکثر کشورهای عضو مذاکرات هسته ای با ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا موافق هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت، اکثر کشورهایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران مشارکت دارند، با پیشنهاد اتحادیه اروپا که هدف آن احیای توافق هسته‌ای 2015 (موسوم به برجام) است، موافق هستند.

بورل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ملی اسپانیا گفت: «بیش‌تر آن‌ها موافق هستند، اما من هنوز پاسخی از سوی ایالات متحده دریافت نکرده‌ام، می‌دانم باید در مورد آن بحث کنند و ما انتظار داریم در این هفته پاسخ خود را دریافت کنیم».

بورل، بدون اشاره به جزئیات گفت که ایران خواهان چند تعدیل در پیشنهاد اتحادیه اروپا شده است – پیشنهادی  که پس از 16 ماه مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران و با وساطت اتحادیه اروپا ارائه شده است. او روز دوشنبه گفته بود که پاسخ تهران را «معقول» می‌داند.

این در حالی است که ساعاتی پیش از این  ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دستیابی به توافق برای احیای برجا رام نزدیک‌تر از دو هفته پیش دانسته و گفته بود: «ما در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خواهیم کرد تا پاسخ مناسبی به پاسخ ایران بدهیم. این فرآیندی است که می‌خواهیم اطمینان یابیم که با دقت و توجه به جزئیاتی که برای موضوعی به مهمی این ضروری بوده، انجام داده‌ایم. من می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ به اتحادیه اروپا، وقت را از دست ندهیم«.

پرایس در کنفرانس خبری شب گذشته خود ادعا کرده عقب‌نشینی ایران از برخی خواسته‌های خود، از جمله خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا مایه امیدواری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید