حمله تند بایدن به ترامپ؛ تو فاشیستی!

کدخبر: ۵۱۷۵۱۲
اقتصادنیوز: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه در حضور طرفداران حزب دموکرات این کشور در مریلند، گفت که فلسفه مورد حمایت حامیان دونالد ترامپ «شبیه فاشیسم» است.
حمله تند بایدن به ترامپ؛ تو فاشیستی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از وال استریت ژورنال، بایدن تصریح کرد: «موضوع فقط ترامپ نیست؛ بلکه کل فلسفه‌ای است که زیربنای آن است. از نظر من این نیمه فاشیسم است.»

وی افزود، آمریکایی‌ها به‌ طور فزاینده‌ نگران هستند که آیا دموکراسی آمریکایی می‌تواند پس از تلاش برای قیام حامیان رئیس‌جمهور پیشین در ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه یابد یا خیر؟

بایدن اظهار کرد: «آیا ۲ سال پیش، پنج سال پیش، ۱۰ سال پیش فکر می‌کردید که ما اصلا در مورد حفظ دموکراسی در ایالات متحده آمریکا صحبت کنیم؟»

این انتقاد یکی از سخت‌ترین انتقادات رئیس جمهور فعلی آمریکا در دوره انتخابات میان‌دوره‌ای بود، زیرا دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت ناچیز خود در کنگره مبارزه می‌کنند.

بایدن در هفته‌های اخیر، به طور فزاینده‌ تلاش کرده است تا انتخابات آتی را به عنوان یک همه‌پرسی در مورد وفاداری جمهوری‌خواهان به ترامپ معرفی کند.

او از مخفف شعار رئیس جمهور سابق، آمریکا را دوباره بزرگ کن (ماگا) به عنوان یک کلمه تحقیرآمیز استفاده کرد و سیاست‌های اقتصادی جمهوری خواهان را "افراطی، همانطور که اکثر چیزهای ماگا هستند" توصیف کرد.

بایدن گفت که نیروهای «اولترا ماگا» «توانسته‌اند حزب جمهوری خواه را کنترل کنند. هرگز پیش‌بینی نمی‌کردم که این اتفاق بیفتد.»

اکثریت اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان که پس از ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به استیضاح ترامپ رای دادند، یا بازنشسته شده‌اند یا در انتخابات مقدماتی پیش از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر شکست خورده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید